افت حدود 30 درصدی صادرات پتروشیمی سنگاپور
افت حدود 30 درصدی صادرات پتروشیمی سنگاپور
صادرات محصولات پتروشیمی سنگاپور در ماه ژوئن 2020 نسبت به دوره مشابه سال 2019 حدود 30 درصد کاهش یافت.

به گزارش نبض انرژی، صادرات محصولات پتروشیمی سنگاپور در ماه ژوئن امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 29.1 درصد کاهش یافت، در حالی که انتظار می‌رود مجموع صادرات این کشور در نیمه دوم سال جاری میلادی پس از احیا در ماه گذشته میلادی، بهبود یابد.

آمارهای موسسه دولتی اینترپرایز سنگاپور حکایت از این دارد که صادرات غیرنفتی سنگاپور در ژوئن امسال نسبت به دوره مشابه پارسال 16.1 درصد افزایش یافته است، در حالی که این رقم در مقایسه با ماه گذشته میلادی (مه 2020) 4.6 درصد افت نشان می‌دهد.

تحلیلگران اعلام کردند: افزایش صادرات غیرنفتی سنگاپور در ماه ژوئن به دنبال عواملی گذار مانند تاثیر پایه‌ای مشاهده شده در سال 2009، در کنار افزایش تقاضا برای محصولات دارویی در مان شریکان تجاری سنگاپور پدیدار شده است.

بانک آسیایی یونایتد اورسیز بانک- یو‌او‌بی (UOB) در گزارش تحقیقات بازار و اقتصاد جهانی خود آورده است که با غلبه موانع ناشی از شیوع ویروس کووید-19 (کرونا) در سراسر مناطق شریکان تجاری سنگاپور، ما هم‌اکنون امیدواریم صادرات غیرنفتی سنگاپور برای امسال با رشدی مثبت همراه باشد.

موسسه ژاپنی «نامورا گلوبال مارکتس ریسرچ» در یادداشتی اعلام کرد: انتظار داریم که روند رشد صادرات غیرنفتی در نیمه دوم امسال در پی ظهور نشانه‌هایی از احتمال رسیدن صادرات آسیا به پایین‌ترین سطح در سه ماه دوم، بهبود یابد، اگرچه فکر می‌کنیم روند بهبود تدریجی خواهد بود.

براساس تازه‌ترین آمارها، صادرات غیرنفتی سنگاپور در نیمه نخست امسال نسبت به دوره مشابه پارسال با 6 درصد افزایش همراه بوده است.
منبع: نیپنا