وزیر نفت در مراسم امضای قراردادهای تکمیل توسعه میدان مشترک آزادگان جنوبی و احداث واحد فرآورش مرکزی این میدان، از پتروپارس به عنوان یکی از مهمترین نمادهای فناوری ملی در نفت یاد کرد. به گزارش نبض انرژی، مهندس زنگنه در این مراسم که ۳۰ تیر برگزار شد با فوق‌العاده مهم و حیاتی دانستن عملیات افزایش […]

وزیر نفت در مراسم امضای قراردادهای تکمیل توسعه میدان مشترک آزادگان جنوبی و احداث واحد فرآورش مرکزی این میدان، از پتروپارس به عنوان یکی از مهمترین نمادهای فناوری ملی در نفت یاد کرد.
به گزارش نبض انرژی، مهندس زنگنه در این مراسم که ۳۰ تیر برگزار شد با فوق‌العاده مهم و حیاتی دانستن عملیات افزایش بازیافت نفت در میدان مشترک آزادگان گفت: این قرارداد با یکی از نمادهای فناوری ملی یعنی شرکت پتروپارس امضا می‌شود.
وی با بیان اینکه برای به ثمر رسیدن این نمادهای ملی دشواری‌های زیادی را پشت سر گذاشته است، گفت: اینکه اکنون پتروپارس ۲۳ میلیارد دلار کار درست و خوب، در کلاس بین‌المللی انجام داده‌ است، به همه دشواری‌ها می‌ارزد.

قرارداد میدان گازی فرزاد به زودی امضا می‌شود

وزیر نفت همچنین درباره جزئیات قرارداد تکمیل توسعه میدان آزادگان جنوبی گفت: قرار است با اجرای این قرارداد، مقدار تولید میدان آزادگان جنوبی از ۱۴۰ هزار بشکه کنونی به ۳۲۰ هزار بشکه برسد. اولویت ما توسعه میدان‌های مشترک است که میدان‌های منطقه غرب کارون و میدان گازی پارس جنوبی، شاخص‌ترین آنها به شمار می‌روند و قرارداد میدان گازی فرزاد نیز به زودی امضا می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران: تلاش می‌کنیم اعتبار مورد نیاز پروژه تامین شود

در بخش دیگری از این مراسم معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه میدان آزادگان بزرگ‌ترین میدان مشترک نفتی ایران است، نفت درجای این میدان را بیش از ۳۳ میلیارد بشکه عنوان کرد و گفت: بخش عمده این نفت یعنی بالغ بر ۲۷ میلیارد بشکه در میدان آزادگان جنوبی قرار دارد.
دکتر کرباسیان با اشاره به مسئولیت سنگین پتروپارس در طرح تکمیلی توسعه میدان آزادگان جنوبی و احداث کارخانه فرآورش مرکزی (CTEP) به عنوان بزرگ‌ترین واحد فرآورشی نفت و گاز در کشور گفت: شرکت پتروپارس به عنوان پیمانکار عمومی (GC) در این قرارداد حاضر خواهد شد و شرکت ملی نفت در تأمین منابع مالی این طرح، با وجود همه کمبودهایی که با آن روبرو است، کمک خواهد کرد.
وی افزود: تلاش می‌کنیم اعتبار مورد نیاز در قالب اوراق و دیگر روش‌های تأمین سرمایه حاصل شود تا پتروپارس بتواند به تعهدهای قراردادی خود عمل کند.
مدیرعامل شرکت متن: انتظار است پتروپارس نگاه ویژه‌ای به افزایش ضریب بازیافت داشته باشد
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت نیز با اشاره به تکمیل حدود ۶۷ درصد توسعه میدان آزادگان جنوبی، گفت: کف انتظار از شرکت پتروپارس این است که مقدار باقی‌مانده طرح را تکمیل کند و از این شرکت مجرب انتظار می‌رود به بحث افزایش ضریب بازیافت میدان نگاه ویژه‌ای داشته باشد.
دکتر دهقانی افزود: میدان آزادگان جنوبی به عرصه مناسبی برای حضور شرکت‌های ایرانی چه در حوزه پیمانکاری و چه در حوزه ساخت داخلی تجهیزات بدل شده است و امیدوارم در آینده، دستاوردهای توسعه این میدان با بهره‌مندی از توان شرکت‌های دانش‌بنیان و توجه به روش‌های ضریب بازیافت بیش از پیش افزایش یابد.