تأیید مشخصات و تبدیل به گازسوز شدن بیش از ۱۶ هزار خودرو عمومی
تأیید مشخصات و تبدیل به گازسوز شدن بیش از ۱۶ هزار خودرو عمومی
مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از تأیید مشخصات بیش از ۱۶ هزار و ۲۳۰ خودرو برای تبدیل به گازسوز از ابتدای راه‌اندازی سامانه جدید طرح رایگان دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی خبر داد.
مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از تأیید مشخصات بیش از ۱۶ هزار و ۲۳۰ خودرو برای تبدیل به گازسوز از ابتدای راه‌اندازی سامانه جدید طرح رایگان دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی خبر داد.
به گزارش نبض انرژی، محمدحسین باقری در این باره گفت: تاکنون در مجموع مشخصات ۷۶ هزار خودرو در سامانه جدید ثبت شده است که از این تعداد، مشخصات ۱۶ هزار و ۲۳۴ خودرو تأیید و مشمول تبدیل شناخته شده است.
وی با تأکید بر اینکه از این تعداد ۳ هزار و ۷۷۳ خودرو تاکنون به گازسوز تبدیل شده‌اند، افزود: ۸ هزار و ۵۹۸ دستگاه خودرو عمومی از این تعداد نیز مشخصات آنها تأیید و فرآیند نوبت‌دهی آنها انجام شده و در انتظار تبدیل به سر می‌برند.
مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تأکید کرد: ۳ هزار و ۸۶۳ خودرو عمومی نیز در سامانه ثبت شده است که مالکان آنها در انتظار تأیید مشخصات و فرآیند نوبت‌دهی به سر می‌برند.
باقری همچنین درباره آخرین آمار متقاضیان دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی در شهر تهران گفت: از ابتدای آغاز فرآیند ثبت‌نام در سایت جدید، در مجموع ۲۱۹ خودرو عمومی در شهر تهران به گازسوز تبدیل شده و ۶۴۰ خودرو نیز در انتظار تبدیل به سر می‌برند.
وی تأکید کرد: با توجه به اینکه فرآیند نوبت‌دهی بر اساس زمان ثبت‌نام انجام می‌شود، لازم است متقاضیان این طرح هرچه زودتر نسبت به ثبت مشخصات و تکمیل فرآیند ثبت‌نام خود در سامانه اقدام کنند.
مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اظهار کرد: خوشبختانه ظرفیت تبدیل کافی در کارگاه‌های تبدیل وجود دارد و آمادگی داریم در صورت نیاز و افزایش استقبال متقاضیان، این ظرفیت باز هم افزایش یابد.
سامانه جدید طرح رایگان دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی به‌منظور سهولت در فرآیند ثبت‌نام، نوبت‌گیری و بررسی نهایی متقاضیان گازسوز کردن خودروهای عمومی به‌طور رسمی رونمایی شد که متقاضیان از جمله مالکان خودروهای تاکسی عمومی و وانت‌بارها، نیسان و کامیونت می‌توانند با مراجعه به این سامانه اینترنتی به آدرس https://gcr.niopdc.ir که از روز سه‌شنبه (٢٣ اردیبهشت‌ماه سال جاری) فعال شد، ثبت‌نام خود را نهایی و نوبت‌گیری کنند.
بر پایه مصوبه اخیر شورای اقتصاد، از طریق اعطای تسهیلات رایگان، حدود یک میلیون و ۴۶۰ هزار خودرو به سمت سوخت پاک و ارزان سی‌ان‌جی هدایت خواهند شد که شامل ۱۰۰ درصد بخش حمل‌ونقل مسافر و بار در کشور است.
هم‌اکنون زیرساخت‌ها برای افزایش سهم سی‌ان‌جی در سبد سوخت خودروها و توزیع روزانه حدود ۴۰ میلیون مترمکعب سی‌ان‌جی در کشور وجود دارد و پیش‌بینی می‌شود با اجرای این طرح، توزیع سی‌ان‌جی از روزانه حدود ۲۱ میلیون مترمکب کنونی تا روزانه ۳۰ میلیون مترمکعب افزایش یابد.
ایران با دسترسی به منابع عظیم گازی و بهره‌مندی حدود ۹۶ درصد از جمعیت کشور از نعمت گاز، زیرساخت‌های بهتری برای توسعه‌ این صنعت دارد که نگرانی بابت قطعی سوخت و در دسترس نبودن آن وجود نداشته و ایجاد ایستگاه‌های سی‌ان‌جی با سرعت زیاد به دلیل توسعه شبکه گازرسانی از آن جمله است.
منبع: شانا