استفاده از پساب در بخش صنایع و نگرانی آلودگی محیط زیست
استفاده از پساب در بخش صنایع و نگرانی آلودگی محیط زیست
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای یزد گفت: استفاده از پساب در حوزه صنعت مطابق با استاندارد‌های جهانی است.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای یزد گفت: استفاده از پساب در حوزه صنعت مطابق با استاندارد‌های جهانی است.
به گزارش نبض انرژی، محمد مهدی جوادیان زاده مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان یزد در نشست کانون تفکر دانشگاه یزد، گفت: پساب‌ها قبلا مورد توجه نبودند، اما امروزه به عنوان یکی از منابع مهم تامین آب صنعتی قلمداد می‌شوند و به منظور انتقال پساب به شهر‌های میبد، اردکان، مهریز و بافق در دستور کار قرار گرفته است بخش خصوصی، شبکه فاضلابی را به این منظور راه اندازی کرده است در صورت عملیاتی شدن این طرح ٣٠ تا ٣۵ میلیون متر مکعب از این منبع برای پهنه صنعتی جدید واقع در ابتدای جاده طبس استفاده می‌شود.
او افزود: این پهنه صنعتی جدید برای پاسخ به نیاز‌ها و درخواست‌های صنایع جدید بوده و با توجه به اینکه در محور یزد_ اردکان ظرفیت اکولوژیکی برای افزایش صنایع وجود ندارد، پهنه صنعتی جاده طبس، می‌تواند پاسخگوی نیاز‌ها در حوزه صنایع باشد.
جوادیان زاده ادامه داد: با توجه به ایجاد موسسه و باغشهر کوثر، تغذیه مصنوعی با پساب در حال حاضر انجام می‌شود و این موسسه برای رفع نگرانی ها، تصفیه خانه تکمیلی را ایجاد کرده است.
مدیر عامل سازمان آب منطقه‌ای یزد اظهار داشت: این طرح مطابق با استاندارد‌های معتبر دنیا تحلیل و بررسی شده و عملیاتی شدن آن مشروط به مواردی از جمله شبکه پایش در پایین دست است.
او افزود: به همین منظور چاه‌های کنترلی حفر شده که رفتار پساب تصفیه شده در زیر زمین و قبل از رسیدن به چرخاب مورد بررسی قرار می‌گیرد.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای یزد تصریح کرد: علاوه بر آن وضعیت کیفی آب زیرزمینی، قبل از رسیدن به سفره به دقت بررسی می‌شود و چنانچه مشخص شود که چرخاب دچار آلودگی شده این پروژه در هر مرحله‌ای که باشد متوقف می‌شود.
جوادیان زاده گفت: باید در نظر داشت که تصفیه نکردن آب و رها کردن آن به شکل حاضر، ممکن است خطرات بیشتری به دنبال داشته باشد.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان