صادرات تجهیزات و خدمات فنی مهندسی آب و برق به اوراسیا
صادرات تجهیزات و خدمات فنی مهندسی آب و برق به اوراسیا
امضاء یادداشت تفاهم شرکت  مادر تخصصی ساتکاب و سازمان منطقه آزاد انزلی در خصوص همکاری جهت حمایت از تولید داخلی و توسعه صادرات تجهیزات و خدمات فنی و مهندسی  صنعت آب و برق و محصولات حاصل از تبدیل و به کارگیری انرژی به کشورهای حوزه اوراسیا منعقد شد.
امضاء یادداشت تفاهم شرکت  مادر تخصصی ساتکاب و سازمان منطقه آزاد انزلی در خصوص همکاری جهت حمایت از تولید داخلی و توسعه صادرات تجهیزات و خدمات فنی و مهندسی  صنعت آب و برق و محصولات حاصل از تبدیل و به کارگیری انرژی به کشورهای حوزه اوراسیا منعقد شد.
به گزارش نبض انرژی و به نقل از تاسیسات نیوز، تفاهم نامه ای بین شرکت مادر تخصصی مدیریت ساخت و تهیه کالای آب و برق ( ساتکاب) و منطقه آزاد انزلی با حضور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ساتکاب و مدیران همراه و رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد انزلی و تنی چند از مدیران با هدف حمایت از تولید داخل و توسعه صادرات تجهیزات و خدمات فنی مهندسی به منطقه اوراسیا در منطقه آزاد انزلی منعقد شد.
بر اساس این گزارش، محمدولی علاءالدینی، مدیرعامل شرکت مادرتخصصی مدیریت ساخت و تهیه کالای آب و برق در این مراسم با اشاره به اینکه حمایت از تولید داخلی سرفصل فعالیتها و اقدمات این شرکت با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و تأکید وزیر نیرو در سال ۹۹، جهش تولید است گفت :
ساخت و تولید کالا و خدمات در داخل کشور همواره مورد توجه شرکت ساتکاب بوده و در این راستا نیز تا کنون اقدامات موثری صورت گرفته است.
وی حمایت از توسعه بازار  و تولید داخلی و همچنین افزایش صادرات محصولات و خدمات فنی و مهندسی در صنعت آب و برق را یکی از پارامترهای مهم این شرکت برشمرد و افزود: ایجاد ظرفیتها و توسعه آن به جدیت مورد توجه ساتکاب بوده و وزارت نیرو نیز در این حوزه همواره رهنمودهای مطلوبی داشته است.
این گزارش همچنین حاکی است ، علاءالدینی ضمن اشاره به اینکه وزیر نیرو هم اکنون ریاست حوزه اوراسیا و همچنین کمیسیون مشترک با ۱۰ کشور از جمله  منطقه اوراسیا را عهده دار است گفت :
بهره وری بهینه از این فرصت برای حضور در بازارهای صادراتی با حمایت از تولیدات داخلی و هدایت آنها به بازارهای صادراتی از جمله برنامه ریزی های ساتکاب در حوزه عملکردی تلقی می شود .
به گفته علاءالدینی از این رو، ساتکاب در صدد است تا به جدیت در حوزه اوراسیا حضوری موفق داشته باشد و تفاهم نامه مذکور با منطقه آزاد انزلی نیز در این راستا منعقد شده است.
این گزارش همچنین می افزاید؛  محمد ولی روزبهان رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی نیز در این مراسم ضمن ابراز رضایت از فرصت ایجاد شده جهت توسعه همکاری های فی مابین شرکت ساتکاب و منطقه آزاد انزلی، جهت  حضور در بازارهای صادراتی خارج از کشور گفت : منطقه آزاد انزلی دارای زیرساختهای مطلوبی در صدور کالا و خدمات فنی و مهندسی مرتبط با آن دارا هست و امیدوار است تحقق شعار حمایت از تولید داخل با انعقاد تفاهم نامه هایی مانند تفاهم نامه با شرکت ساتکاب به منظور توسعه خدمات و تجهیزات برق و آب به خارج از کشورعملیاتی شود.
وی حمایت از تولید داخلی را رکن اصلی توسعه اقتصادی ذکر و تصریح کرد:
امید است شرایط استفاده از پتانسیل های داخلی برای حضور در بازارهایی مانند بازار کشورهای اوراسیا توسعه یابد.
لازم به ذکر است، در این جلسه همچنین مقرر گشت نمایندگانی مسئولیت پی گیری و عملیاتی شدن این تفاهم نامه را در قالب کارگروه در آینده ای نزدیک عهده دار شوند .
منبع: تاسیسات نیوز