صادرات گاز آمریکا نصف شد
صادرات گاز آمریکا نصف شد
صادرات گاز آمریکا به نصف کاهش یافت و بسیاری از خریداران گاز آمریکا سفارشات خود را لغو کرده اند.  
صادرات گاز آمریکا به نصف کاهش یافت و بسیاری از خریداران گاز آمریکا سفارشات خود را لغو کرده اند.
به گزارش نبض انرژی، صادرات گاز مایع آمریکا از زمانی که در ماه ژانویه به عنوان صادر کننده این محصول شد تاکنون بیش از  50 درصد افت داشته است.
 
بر اساس اعلام اداره اطلاعات انرژی آمریکا؛افت تاریخی قیمت گاز طبیعی از منطقه آسیا گرفته تا اروپا از یک سو و نیز کاهش تقاضا برای این محصول به دلیل شیوع  بیماری کووید 19 از سوی دیگر  باعث شده که میزان صادرات گاز آمریکا از 8.1 میلیارد فوت مکعب در روز در ماه ژانویه به 3.2 میلیارد فوت مکعب در روز در ماه ژوئن برسد.
اداره اطلاعات انرژی آمریکا تاکید کرد: زمستان ملایم، کاهش تقاضا به دلیل شیوع بیماری کووید 19 و وجود ذخایر بالا به ویژه در اروپا باعث شد که قیمت گاز در ماههای گذشته در منطقه آسیا و اروپا به کمترین رکورد تاریخی خود برسد که این عاملی شد تا صادرات گاز برای آمریکا غیر اقتصادی بوده و مقرون به صرفه نباشد.
در سال جاری بسیاری از خریداران گاز آمریکا به دلیل کاهش مصرف سفارشات خود را لغو کردند.
 پیش بینی می‌شود ظرفیت گاز مایع این کشور که اکنون به 65 درصد رسیده و این رقم در تابستان زمانی که میزان مصرف کاهش یافت به کمتر از 50 درصد خواهد رسید.
اداره اطلاعات انرژی آمریکا بر اساس میزان کنسلی‌ سفارش‌های گازی که آمریکا داشته پیش بینی کرده است که صادرات آمریکا در ماههای ژوئن،جولای و آگوست به کمتر از 50 درصدبرسد.
منبع: نفت ما