افتتاح اولین کارخانه تولید قیر «نسل سوم سیستم پالایش» شمال کشور
افتتاح اولین کارخانه تولید قیر «نسل سوم سیستم پالایش» شمال کشور
آیین افتتاحیه اولین کارخانه تولید قیر "نسل سوم سیستم پالایش" در شمال کشور و مراسم یادبود زنده یاد مهندس حسن عسکری موسس کارخانه دال گستر شمال (مجموعه تولید قیر و آسفالت) با حضور فرماندار نوشهر، شهرداران، بخشدار و اعضای شورای شهر نوشهر، کجور و پول و ائمه جمعه عباس آباد و مرزن آباد و شهرداران شهرهای غرب مازندران، دهیاران و شوراهای بخش مرکزی نوشهر، شهروندان و بازیکنان باشگاه کیان نوین برگزار شد.
آیین افتتاحیه اولین کارخانه تولید قیر “نسل سوم سیستم پالایش” در شمال کشور و مراسم یادبود زنده یاد مهندس حسن عسکری موسس کارخانه دال گستر شمال (مجموعه تولید قیر و آسفالت) با حضور فرماندار نوشهر، شهرداران، بخشدار و اعضای شورای شهر نوشهر، کجور و پول و ائمه جمعه عباس آباد و مرزن آباد و شهرداران شهرهای غرب مازندران، دهیاران و شوراهای بخش مرکزی نوشهر، شهروندان و بازیکنان باشگاه کیان نوین برگزار شد.
به گزارش نبض انرژی، زنده‌یاد مهندس حسن عسگری موسس کارخانه آسفالت یکی از چهره‌های پرتلاش و ساعی در صنعت آسفالت غرب مازندران بوده که ماه‌های گذشته دارفانی را وداع گفت.
جهانگیر بایی لاشکی معاون سازمان صمت مازندران کارخانه آسفالت در نوشهر با اشاره به نامگذاری سال جهش تولید اظهار داشت: نامگذاری سالانه نشانه اهمیت حوزه تولید در اشتغال، کارآفرینی و مسائل مرتبط با رفاه اجتماعی است.
وی افزود: مقدمه توسعه از اقتصاد شروع می‌شود از این رو نامگذاری سالانه با کلید واژه تولید و رونق همراه شده است.
بایی لاشکی با اشاره به اینکه با نوعی جنگ اقتصادی مواجه هستیم، از فعالان اقتصادی به عنوان سربازان جبهه اقتصادی یاد کرد و گفت: این نشان می‌دهد حوزه تولید و صنعت امری بسیار مهم است.
 وی با اشاره به سرمایه گذاری مهندس اصغری در منطقه در حوزه عمران و آبادی و کار تولیدی اظهار داشت: 150 خانوار در کارخانه آسفالت در نوشهر فعالیت می‌کنند.
بایی لاشکی گفت: توجه به مسائل اقتصادی و تولیدی سبب توسعه اشتغال و رفاه و آسایش در منطقه می‌شود.
علی امانی شهردار نوشهر نیز با بیان اینکه افتتاح مجموع پالایشگاهی کارخانه آسفالت دال گستر، مجموعه ارزشمند در منطقه محسوب می‌شود، افزود: امروزه ورود به توسعه صنعتی نوعی عشق و تعصب به منطقه محسوب می‌شود.
وی با اظهار اینکه صنعت به عنوان یک تولید پایدار در سبد اشتغال و توسعه منطقه نقش بسزایی دارد، گفت: کیفیت تولید از جمله ارکان مهم در حوزه اقتصاد محسوب می‌شود. وی گفت: کارخانجاتی نظیر دال گستر بازوانی قدرتمند برای مدیریت شهری به شمار می‌روند و باید مورد حمایت و توجه قرار گیرند.
شهردار نوشهر با تقدیر از تلاش‌های ارزنده مهندس فقید حسن عسگری افزود: انسان‌هایی که روزی‌رسان هستند نزد خداوند جایگاه والایی دارند و مهندس عسگری نیز از این دسته از انسان‌ها است.
عبدالصمد صفرنژاد فرماندار نوشهر با بیان اینکه بسیاری از اراضی 10 هکتاری زیر تیغ ساخت و ساز رفته است، افزود: باید یک تبصره ای برای دادن مجوز در این اراضی درنظر گرفته شود و به عنوان نمونه ساخت و سازهایی که قبل از سال 83 بوده مجوز ارائه شود و برای بعد از آن محدودیت درنظر گیریم.
وی با اشاره به وجود 60 کیلومتر نوار ساحلی نداشتن برنامه برای این نواحی بکر را از مهم‌ترین مسائل ذکر کرد و گفت: در حوزه آزادسازی ساحل جزو استان‌های برتر استان هستیم و هیچ کجای استان چنین سواحلی برخوردار نیستیم.
وی با اظهار اینکه باید به ساحل پس از فرایند آزادسازی توجه ویژه کرد و نباید به حال خود رها شود، گفت: از حوزه ساحل باید برای توسعه سرمایه گذاری بهره‌گیری کنیم.
صفرنژاد با عنوان اینکه صنعت در کنار گردشگری است و مغایریتی با آن ندارد، گفت: نباید صنعت را از گردشگری دور کنیم و باید زیرساخت های لازم در این بخش را توسعه دهیم.
فرماندار نوشهر وجود پروژه‌های نیمه کاره را از جمله دغدغه‌ها بیان کرد و گفت: سال 96 حدود 186 پروژه نیمه کاره در شهرستان شناسایی شد که طبق امار سال 86 حدود 60 میلیارد تومان برای تکمیل آن نیاز است.
وی با اظهار اینکه عمر مفید برخی پروژه ها 16 تا 17 سال گذشته بود، گفت: برخی پروژه‌ها نظیر پل زیرگذر موسی آباد سال‌ها نیمه کاره باقی مانده بود و تعدادی از پروژه‌ها مانند زباله سوز، استادیوم و نیروگاه به پایان رسیده است.
منبع: خبر شمال