بازدید مدیر عامل گروه پتروپارس  و هیئت همراه از پتروشیمی دهدشت
بازدید مدیر عامل گروه پتروپارس  و هیئت همراه از پتروشیمی دهدشت
مدیر عامل گروه پتروپارس و هیئت همراه از پتروشیمی دهدشت بازدید به عمل آورد.
مدیر عامل گروه پتروپارس و هیئت همراه از پتروشیمی دهدشت بازدید به عمل آورد.
گزارش تصویری بازدید مدیرعامل پتروشیمی دهدشت
پتروشیمی دهدشت

پتروشیمی دهدشت

پتروشیمی دهدشت در یک نگاه:
به گزارش نبض انرژی، احداث خط لوله انتقال اتیلن غرب(باختر) کشور در تاریخ ۱۳۸۱/۰۵/۰۲ به تصویب هیات دولت رسید  و اجراي خط لوله اتيلن به عهده شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی گذاشته شد.
با شروع عمليات اجرايي خط لوله اتيلن و بمنظور توسعه و احداث صنایع پتروشیمی در چارچوب برنامه توسعه اقتصادی کشور ، شرکت پتروشیمی باختر به صورت Holding تاسیس و در تاریخ ۱۳۸۳/۱۱/۱۷ به ثبت رسید . براي احداث صنایع تولید مواد پتروشیمی در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم منا طق جنوبي كشور، هیات دولت در تاریخ ۱۳۸۴/۰۶/۰۴ احداث چهار واحد جدید در مناطق جنوبي كشور را تصويب كرد .كه با الحاق پتروشيمي گچساران به اين چهار طرح بنام پتروشيمي هاي خط دنا ناميده شدند.
خط دنا از يك واحد الفين گچساران و چهار واحد توليد پلي اتيلن(HDPE ) بنامهاي شركت صنايع پتروشيمي دهدشت ،ممسني ،كازرون و بروجن تشكيل شده است .در سفر استانی نايب رئيس مجلس جناب آقاي مهندس باهنر به استان كهكيلويه و بوير احمد در تاريخ ۱۳۸۶/۰۱/۲۰ كلنگ احداث یک واحد تولید پلی اتیلن سنگین به ظرفیت ۳۰۰۰۰۰ تن در سال در شهرستان دهدشت زده شد و بلا فاصله در تاريخ ۱۳۸۶/۰۱/۲۸ شرکت پتروشيمي دهدشت به صورت سهامی خاص تأسیس و به ثبت رسید .كه در تاريخ ۱۳۸۶/۱۰/۱۹ نام شركت به پليمر دهدشت تغيير يافت .
سپس در تاريخ ۱۳۸۸/۱۱/۰۳ شركت صنايع پتروشيمي دهدشت به صورت سهامي عام تاسيس و صد در صد سهام شركت پليمر دهدشت به اين شركت منتقل شد.
این شرکت مجری احداث يك واحد تولید پلی اتیلن سنگین در شهر ستان دهدشت مي باشد ، هدف از اجرای آن در مرحله اول تولید مواد اولیه پلی اتیلن سنگین برای تامین نیاز بازارهای داخلی و تغذیه صنایع پایین دستی و در مرحله بعد صادرات محصول به بازارهای جهانی میباشد.
با مطالعات انجام شده توسط مشاور جهت مكان يابي وپس از انتخاب مكان مناسب ، زمين طرح به مساحت ۱۰۲ هكتار در منطقه صحراي كلاچو خريداري گرديد.كه بلا فاصله نسبت به يكپارچه سازي زمين اقدام وسند رسمي جهت احدا ث كارخانه در تاريخ ۱۳۸۷/۱۱/۱۷ اخذ گرديد.