پرواز بزرگترین هواپیمای برقی جهان
پرواز بزرگترین هواپیمای برقی جهان
بزرگ‌ترین هواپیمای الکتریکی دنیا پس از انجام آزمایش‌های فنی زیاد سرانجام به پرواز درآمد و توانست رکوردی را به نام خود ثبت کند.
بزرگ‌ترین هواپیمای الکتریکی دنیا پس از انجام آزمایش‌های فنی زیاد سرانجام به پرواز درآمد و توانست رکوردی را به نام خود ثبت کند.
به گزارش نبض انرژی، هر روز شرکت‌های سازنده تجهیزات مرتبط با حمل و نقل هوایی خبر‌های جدیدی از هواپیما‌های الکتریکی و روند تکامل آن‌ها منتشر می‌کنند. حالا شرکت AeroTEC موفق شده با تولید بزرگ‌ترین هواپیمای برقی دنیا و به پرواز در آوردن آن رکوردی قابل توجه را به نام خود ثبت کند.
این هواپیما از نوع Cessna ۲۰۸ B است و با تجهیز شدن به موتور کاملا الکتریکی Magni ۵۰۰ با قدرت ۷۵۰ اسب بخار توانست بدون هیچ مشکلی به مدت ۳۰ دقیقه در آسمان پرواز کند. در مراسم پرواز این هواپیمای الکتریکی جمعی از مدیران بلند پایه شرکت‌های مختلف صنعت حمل و نقل هوایی نیز حضور داشتند. پس از فرود موفق هواپیمای Cessna ۲۰۸ B یکی از مدیران حاضر در محل پرواز گفت: پرواز بزرگ‌ترین هواپیمای الکتریکی جهان بی عیب و نقص بود.
با اینکه این هواپیما از بیرون دارای ظرفیت زیادی به نظر می‌رسد و در مدل معمولی آن ۱۴ مسافر می‌توانند به راحتی سوار شوند، ولی در Cessna ۲۰۸ B الکتریکی به دلیل اشغال فضای زیادی از کابین هواپیما به وسیله باتری‌ها، اکنون نهایتا به اندازه ۹ سرنشین فضا وجود دارد. سازندگان این هواپیما ابزار امیدوارری کرده‌اند که تا سال ۲۰۲۱ ظرفیت آن را برای جابه‌جایی تعداد بیشتری از مسافران افزایش دهند. این هواپیما اکنون می‌تواند ۱۶۰ کیلومتر را تنها با یکبار شارژ باتری طی کند.
شرکت‌های مختلف هواپیمایی پیش‌بینی می‌کنند در آینده شاهد پرواز هواپیما‌های الکتریکی زیادی در آسمان کشور‌های مختلف خواهیم بود و بدون شک آینده صنعت حمل و نقل هوایی متعلق به این نوع از هواپیما‌ها است. اکنون شرکت‌های سازنده هواپیما سرمایه‌گذاری گسترده‌ای در بخش هواپیما‌های الکتریکی انجام دادند و می‌خواهند در سال‌های آتی هواپیما‌های خود را برای سفر‌های هوایی گوناگون به کارگیری کنند.
اگرچه هزینه اولیه ساخت هر هواپیمای الکتریکی در مقایسه با نمونه بنزینی آن بسیار بیشتر است، ولی بررسی‌ها نشان داده است این نوع از هواپیما‌ها در طولانی مدت هزینه کمتری برای سازندگان دارند. به عنوان مثال هزینه تامین انرژی الکتریکی هواپیمای Cessna ۲۰۸ B در هر نیم ساعت ۶ دلار است درحالی که هزینه بنزین به مراتب بیشتر است.
منبع: برق نیوز