گذشت یک ماه از افت و قطع آب آشامیدنی ۶۳۰ خانوار روستایی پلدختر
گذشت یک ماه از افت و قطع آب آشامیدنی ۶۳۰ خانوار روستایی پلدختر
آب آشامیدنی روستای مورانی از توابع شهرستان پلدختر با یک هزار و ۸۴۰ نفر جمعیت و ۶۳۰ خانوار از یک ماه قبل دچار افت شدید فشار شده بود که اکنون قطع می‌باشد.
آب آشامیدنی روستای مورانی از توابع شهرستان پلدختر با یک هزار و ۸۴۰ نفر جمعیت و ۶۳۰ خانوار از یک ماه قبل دچار افت شدید فشار شده بود که اکنون قطع می‌باشد.
آب مایه حیات بشر و زندگی بدون آب امکان پذیر نیست اما متاسفانه در شرایط شیوع ویروس منحوس کرونا که بیشتر از هر زمان به آب نیاز است اهالی روستای مورانی در چنین شرایطی با مشکل بی آبی دست و پنجه نرم می کنند.
به گزارش نبض انرژی، یکی از اهالی روستای مورانی گفت: آب لوله کشی در این روستا قطع است و این قطعی مکرر به عنوان یک نیاز حیاتی در این گرمای طاقت فرسای منطقه، مردم را با معضل و مشکل جدی مواجه کرده است.
شیر محمد قنبری  افزود: نبود آب، خانواده‌ها و اهالی روستای مورانی را حتی برای تهیه جرعه ای با مشکل مواجه کرده و مجبور به تهیه آب با شرایط سخت در شهر پلدختر و روستاهای اطراف هستند که این خود مستلزم صرف وقت ، هزینه و انرژی زیادی است.
یکی دیگراز اهالی روستای مورانی اظهار داشت: بی آبی در این فصل از سال و در شرایط گرمای هوا و نیاز کولر های آبی در روستا موجب عذاب و در مضیقه قرار گرفتن اهالی شده است.
عبدالکریم خدایی افزود:  نبود یا کمبود مکرر آب آشامیدنی  در این روستا به ویژه در شرایط کرونا برای شستن مداوم دست ها، بهداشت کودکان و حتی ظروف و لوازم خانگی اهالی  را با مشکل اساسی مواجه کرده است.
 یکی دیگر از اهالی روستای مورانی گفت: مردم این روستا در شرایط کرونایی برای تهیه آب دست به دامان چشمه و چاه  شدند که این شرایط سلامتی آنها را بیشتر تهدید می‌کند.
فرزاد حسینی افزود: آب مایه حیات است و برای انجام کوچکترین کارها به آب نیاز است، از این رو افت فشار یا قطعی مکررآن به ویژه در روستاها که شغل اغلب افراد کشاورزی و دامداری است، در این شرایط سخت تر می باشد.
وی تصریح کرد:  بنابراین از مسوولان درخواست می‌شود با توجه به وجود گرما و شیوع ویروس کرونا برای حفظ سلامت افراد و خانواده‌ها در روستای مورانی و رفع مشکل بی آبی اهتمام ورزند.
دهیار مورانی شهرستان پلدختر گفت: آب آشامیدنی این روستا با یک هزار و ۸۴۰ نفر جمعیت و ۶۳۰ خانوار از یک ماه قبل دچار افت شدید فشار شده بود که اکنون قطع شده است.
شیخ کرم احمدی اظهار داشت: قطعی آب آشامیدنی بخش شمالی روستای مورانی در این مدت و افت شدید فشار آب درسایر نقاط روستا  موجب بروز مشکلاتی برای مردم شده است.
وی افزود: لوله های آب در مسیر آبرسانی به این روستا شکسته است اما متاسفانه با وجود پیگیری های مکرر، مسوولان آب و فاضلاب به مشکلات این روستا رسیدگی نمی کنند.
به گفته وی عدم توجه مسوولان به مشکلات روستا مردم را در فصل گرما سخت در مضیقه قرار داده است.
احمدی از مسوولان  استان و شهرستان خواست نسبت به مشکل قطعی و کمبود آب آشامیدنی روستای مورانی رسیدگی کنند و چنانچه توان حل این مشکل را ندارند مسوولیت آن را به دهیار روستا واگذار کنند. 
رییس آب و فاضلاب پلدختر اظهارداشت: مشکل افت فشارآب آشامیدنی اهالی روستای مورانی به نقص ایجادشده در لوله کشی آن قبل از زمان ادغام شرکت آب و فاضلاب روستایی با شهری مربوط می شود.
شهاب محمودی افزود: تیم اتفاقات شرکت آب و فاضلاب پلدختربرای پیگیری، بررسی و رفع مشکل افت فشار آب آشامیدنی روستای مورانی به منطقه اعزام شدند.
وی افزود: با بررسی های انجام شده، تلاش برای رفع این مشکل از سوی نیروهای شرکت آب و فاضلاب و انتقال آب به مخزن روستا ادامه دارد.
منبع: ایرنا