تصویب لایحه برای توسعه تأسیسات آبفا در شورای شهر تهران
تصویب لایحه برای توسعه تأسیسات آبفا در شورای شهر تهران
اعضای شورای شهر تهران کلیات لایحه "تمدید مصوبه تأمین منابع مالی مورد نیاز پروژه‌های توسعه و بازسازی تأسیسات آب و فاضلاب شهری و اجرای طرح آبرسانی اضطراری شهر تهران و تأمین بخشی از کسری قیمت تمام شده تعرفه خدمات آب و فاضلاب" را تصویب کردند.
اعضای شورای شهر تهران کلیات لایحه “تمدید مصوبه تأمین منابع مالی مورد نیاز پروژه‌های توسعه و بازسازی تأسیسات آب و فاضلاب شهری و اجرای طرح آبرسانی اضطراری شهر تهران و تأمین بخشی از کسری قیمت تمام شده تعرفه خدمات آب و فاضلاب” را تصویب کردند.
به گزارش نبض انرژی، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران بررسی نامه مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران در خصوص لایحه تمدید مصوبه تأمین منابع مالی مورد نیاز پروژه‌های توسعه و بازسازی تأسیسات آب و فاضلاب شهری و اجرای طرح آبرسانی اضطراری شهر تهران و تأمین بخشی از کسری قیمت تمام شده تعرفه خدمات آب و فاضلاب را در دستور کار خود داشتند که در همین راستا محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت: در تاریخ ۱۴ اردیبهشت سال گذشته مصوبه‌ای داشتیم که طی آن مقرر شد مجموعه‌ای از عوارض و مبالغ را شرکت آب و فاضلاب بتواند از مردم اخذ کند و در برخی مسیرها هزینه کند که این مبالغ باید در حسابی ویژه واریز و حسابرس نیز گزارش‌های این مبالغ را ارائه می‌کرد تا مشخص شود که در جای تعیین شده هزینه شده است.
احمد مسجدجامعی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز در این خصوص با تأکید بر لزوم توجه به بحث نظارت در هزینه‌کردهای انجام شده، گفت: در این مصوبه آمده بود که حسابرس معتمد شورا که از شورای کمیسیون برنامه و بودجه تعیین می‌شود باید همکاری لازم را انجام دهد. ما تاکنون این حسابرس را ندیده‌ایم در حالی که باید در صحن شورا این گزارشات ارائه می‌شد. حال سوال این است که آیا این حسابرس معرفی شده یا خیر. نیاز است که برای این موضوع و نحوه نظارت انجام شده توضیح بیشتری داده شود.
زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران نیز در پاسخ به صحبت‌های سالاری گفت: بد نیست برخی کمیسیون‌ها منحل و برخی دیگر نیز ادغام شوند چرا که برخی کمیسیون‌ها مایل هستند وظایف سایر کمیسیون‌ها را انجام دهند. شورا، کمیسیون سلامت را موظف کرد نسبت به این موضوع کار کند و تاکنون نیز ده‌ها جلسه در این زمینه برگزار شده است.
وی افزود: آقایان سالاری و علیخانی به تازگی درخواست جلسه داده‌اند در حالی که ده‌ها جلسه گذاشته شده و کارشناسان کمیسیون سلامت ساعت‌ها روی این موضوع کار کردند. ما گزارشات را ارائه کردیم اما برخی اعضا مطالعه نکردند و در جلسه ساز مخالف می‌زنند. این در حالی است که گزارشات حسابرسی کمیسیون برنامه و بودجه نیز تنها بندهایی که مشکل دارند در صحن مورد بررسی قرار می‌گیرند.
علیخانی در ادامه در خصوص این لایحه گفت: ما منکر زحمات کمیسیون سلامت نیستیم. آن‌ها کار خود را انجام داده‌اند اما در ۱۰ اسفند سال گذشته وقتی که این لایحه به کمیسیون‌ها ارجاع داده شد ایرادات را کتبا اعلام کردیم اما مورد توجه قرار نگرفت لذا درخواست کردیم تا با برگزاری جلساتی ایرادات و ابهامات رفع شود.
به گزارش نبض انرژی، بختیاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران نیز در حمایت از لایحه موجود گفت: ما گزارش‌ها را به خانم نوری ارائه کرده‌ایم و دو جلسه هیأت مدیره نیز با حضور نمایندگان شورا برگزار شده است. این مصوبه شورا اگر هیچ اثری نداشته همین بوده که احداث تصفیه‌خانه ششم تهران را تسریع کرده در حالی که اگر این اتفاق نمی‌افتاد ما در ابتدای فروردین‌ماه با جیره‌بندی آب مواجه می‌شدیم.
وی افزود: از اسفند سال گذشته و با شیوع کرونا مصرف آب ۲۵ درصد یعنی ۲۵۰ میلیون مترمکعب در سال افزایش پیدا کرد و با بهره‌گیری از تصفیه‌خانه ششم توانستیم این بحران را مدیریت کنیم بدون قطعی آب در تهران.
وی تأکید کرد: به دلیل تأخیر در تأمین تجهیزات تصفیه‌خانه ششم که همگی باید از خارج از کشور وارد شوند با سه ماه تأخیر در انتهای خردادماه افتتاح خواهد شد اما چه خدماتی بالاتر از این به مردم تهران وجود دارد و همه این اقدامات با مصوبه سال گذشته این شورا عملی شد. در حال حاضر بالاترین استانداردهای آب را دارا هستیم. اگر امروز رأی ندهید قطعا پروژه‌ها همانند گذشته در اجرا با مشکل مواجه خواهند شد و چه کسی جز مردم تهران در این خصوص ضرر خواهند کرد.
نهایتا پس از بحث و بررسی اعضای شورا پیشنهاد خروج بند ۱ این لایحه از دستور کار شورا به رأی گذاشته شد که با ۶ رأی موافق، ۱۰ رأی مخالف از مجموع ۱۷ نفر حاضرین در این جلسه به تصویب نرسید.
همچنین اعضای شورای اسلامی شهر تهران با ۱۲ رأی موافق کلیات این لایحه را به تصویب رساندند.
منبع: ایسنا