طرح های نیمه تمام حاصل چرخه اقتصاد معیوب کشور است
طرح های نیمه تمام حاصل چرخه اقتصاد معیوب کشور است
نماینده مجلس : اجرای ناقص بسیاری از طرح ها چون « گازسوز کردن خودروها» حاصل سیستم معیوب اقتصادی و پاسخگو نبودن در قبال وظایف و فساد اقتصادی حاکم بر آن است.
نماینده مجلس : اجرای ناقص بسیاری از طرح ها چون « گازسوز کردن خودروها» حاصل سیستم معیوب اقتصادی و پاسخگو نبودن در قبال وظایف و فساد اقتصادی حاکم بر آن است.
هدایت الله خادمی ، نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار نبض انرژی با بیان اینکه طرح گازسوز کردن به تناوب در کشور اجرا شد و شروع خوبی نیز داشت گفت :‌  متاسفانه این طرح  پس از گذر چند ساله به دلایل واهی کنار گذاشته و عقیم شد. در حالی که بسیاری  از افراد سرمایه گذاری هایی در این زمینه انجام داده بودند و با ناتمام ماندن این طرح تجهیزات خریداری شده و سرمایه های هدر رفته تنها عایدی آنها از اجرای ناقص این طرح بود.
وی تصریح کرد:
از سویی دیگر بسیاری از افراد نیز در راستای اجرای این طرح که با نظارت مطلوبی ادامه نیافت، اقدام به واردات تجهیزات غیراستاندارد و قاچاق به کشور کردند که اجرای این طرح را در زمان خود از نظر کیفی و انطباق با استانداردهای لازم با مشکل مواجه ساخت .
عضو کمیسیون انرژی حیف و میل شدن منابع مالی و انسانی در راستای اجرای ناقص بسیاری از طرح ها را با وجود ارزیابی مثبت و شروع خوب آنها ، از معایبی برشمرد که باید به طور جدی در تمام بخش ها با آن برخورد کرد.
طرحی خوب با اجرایی ناقص
خادمی سی ان جی را سوختی پاک ذکر کرد که در صورت اجرای کارشناسی شدن طرح گازسوز کردن خودروها،‌ کاهش آلودگی هوا را به دنبال داشت و علاوه بر آن فرصتی برای صادرات بنزین به خارج از کشور فراهم می کرد و در عین حال فرصت استفاده از سوخت ارزان قیمت گاز را نیز برای مردم در داخل کشور مهیا می ساخت.
وی دلیل ناقص ماندن اجرای طرح گازسوز کردن خودروها را  علاوه بر کارشناسی نشدن آنها ، قطع منافع برخی از افراد از اجرای این طرح ذکر و خاطرنشان کرد:‌
در حال حاضر مدت زیادی است که دستوری برای ساخت پالایشگاه صادر نشده است و در نتیجه فرصتی برای تولید بنزین در کشور نیز پیش نیامده و بنا بر دنبال کردن این روند ، واردات بنزین  از سوی افرادی که ممانعت از ساخت پالایشگاه و تولید این محصول می کنند،‌ ضرورتی انکارناپذیر تلقی می شود .
«خودکفایی » قربانی عدم پاسخگویی در سالهای رونق و جهش تولید
به گفته این نماینده مجلس، تامین منافع بسیاری از افراد در این است که واردات بنزین به کشور ادامه یابد تا منافع و سودهای حاصل از این پروسه برای آنها همچنان استمرار یابد و به این ترتیب «خودکفایی» در سال «رونق» و «جهش» به وادی فراموشی سپرده شود.
وی دلیل این مشکلات را معیوب بودن سیستم اقتصادی کشور دانست که متاسفانه هیچکس هم در این چرخه خود را ملزم به پاسخگویی نمی داند.
خادمی با تاکید بر اینکه، این بخشی کوچک  از چرخه  فساد اقتصادی در سیستم اقتصادی معیوب ما هست گفت:
پاسخگو نبودن هر کس در مسئولیتی که دارد ، باعث می شود فقط در اندیشه حفظ منافع شخصی خود و منافع ملی باشد و کمرنگ شدن طرح گازسوز کردن خودروها و … نیز در این راستا صورت می گیرد تا با ترویج سوخت بنزین و تلقین ضرورت واردات بنزین ، منافع خود را در پروسه واردات بنزین به کشور تامین کنند.