پ
  • شناسه : 11487
  • ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰

انگلیس با «تجدیدپذیرها» عربستان را کنار زد!

انگلیس با «تجدیدپذیرها» عربستان را کنار زد!
انگلیس با «تجدیدپذیرها» عربستان را کنار زد!
 خودکفاتر شدن انگلیس در زمینه انرژی، بهترین زمان برای دور شدن از حکومت عربستان است.
 خودکفاتر شدن انگلیس در زمینه انرژی، بهترین زمان برای دور شدن از حکومت عربستان است.
به گزارش نبض انرژی، با توجه به کاهش بهای نفت به‌دلیل کاهش تقاضا و همچنین افزایش تولید، استفاده از انرژی آبی، بادی و خورشیدی به‌شدت درحال گسترش است و پایان دوران سوخت‌های فسیلی نزدیک‌تر به‌نظر می‌رسد. انرژی‌های تجدیدپذیر در سال‌جاری میلادی ۳۰ درصد از تقاضای جهانی نیروی برق را به خود اختصاص خواهد داد.
در این شرایط انگلیس طی روزهای گذشته رکورد تازه‌ای ثبت کرد و ۱۸ روز را بدون استفاده از نیروگاه برق زغال سنگی گذراند و در ۲۰ آوریل نیز در انرژی خورشیدی رکورد تازه‌ای زد. روابط عربستان و انگلیس بر پایه دو عامل نفت و تمایل عربستان برای خرید تسلیحات استوار است که هزاران فرصت شغلی در انگلیس نیز به همین فروش تسلیحاتی وابسته است.
بسیاری از این تسلیحات در جنگ یمن استفاده شده و در ژوئن سال گذشته میلادی دادگاه انگلیس درحکمی این فروش‌های تسلیحاتی را متوقف کرد. حال اگر نفت و سلاح را کنار بگذاریم، چه چیزی انگلیس را ملزم به ادامه روابط با عربستانی خواهد کرد که متهم به سرکوب و سوءاستفاده از حقوق بشر است؟
چیزی که معمولا برای توجیه این ارتباط بیان می‌شود، همکاری عربستان در زمینه اطلاعاتی با کشورهای غربی در مبارزه با تروریسم است؛ اما این جاده‌ای دوطرفه است زیرا حکومت عربستان با افراط‌گرایان سنی خود روبه‌رو است و نمی‌تواند رضایت جوانان خود را که خواستار جامعه‌ای بازتر هستند، جلب کند. سرمایه‌گذاری‌های هنگفت عربستان در کسب‌وکارهای انگلیس نیز بهانه‌ای دیگر برای روابط با ریاض است؛ اما قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی که گفته می‌شود به دستور ولیعهد عربستان انجام شده، دلیل قانع‌کننده‌ای برای پایان این روابط است. کاهش تقاضا برای نفت به این معنا است که سعودی‌ها دیگر آن قدرت سابق نیستند. شیخ‌های نفتی دیگر نه زمان دارند و نه پول.
منبع :‌دنیای اقتصاد

 

برچسب ها

مگاپروژه سد و نيروگاه اومااويا؛ نمایش توان فنی و مهندسی ایران در سریلانکا ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

مگاپروژه سد و نيروگاه اومااويا؛ نمایش توان فنی و مهندسی ایران در سریلانکا

پروژه چندمنظوره اومااویا نماد توان خدامات فنی و مهندسی کشور است، پروژه ای که تا کنون 13 مقاله مهندسان آن در كنگره‌های جهانی تونل در سال‌هاي 2016 در آمریکا؛ 2017 در نروژ؛ 2019 در ایتالیا و 2020 در مالزی، چاپ و ارائه شده است و 11 مقاله نيز در بخش‌هاي مختلف در كنگره جهانی تونل 2022 در كشور دانمارك پذيرش شده‌اند.

افزایش ۱۲ سانتی‌متری تراز آب دریاچه ارومیه/دریافت ۴۰ میلیون مترمکعب از حق‌آبه هیرمند ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

افزایش ۱۲ سانتی‌متری تراز آب دریاچه ارومیه/دریافت ۴۰ میلیون مترمکعب از حق‌آبه هیرمند

سخنگوی صنعت آب از افزایش ۱۲ سانتری‌متری تراز آب دریاچه ارومیه نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: در سامانه بارشی اخیر از سمت افغانستان دوبار رهاسازی آب به سمت ایران صورت گرفت که در مجموع ۴۰ میلیون مترمکعب از حق‌آبه هیرمند را دریافت کردیم.

جذابیت سرمایه‌گذاری در صنعت برق برای با رونق معاملات بورس ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

جذابیت سرمایه‌گذاری در صنعت برق برای با رونق معاملات بورس

مکانیزم جدید عرضه برق در بورس چشم انداز تازه‌ای را برای استقرار حاکمیت شرکتی در صنعت برق ترسیم کرده است، چنانکه برق با قیمت رقابت دو طرفه کامل معامله میشود و علاوه بر این خرید نقدی از نیروگاه‌ها فرصت توسعه صنعت نیروگاهی را رقم خواهد زد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.