صرفه جویی 5 هزار مگاواتی مصرف برق در سال 98
صرفه جویی 5 هزار مگاواتی مصرف برق در سال 98
سخنگوی صنعت برق گفت: سال گذشته با همکاری خوب مردم، معادل پنج نیروگاه هزار مگاواتی در مصرف برق صرفه‌جویی شد.
سخنگوی صنعت برق گفت: سال گذشته با همکاری خوب مردم، معادل پنج نیروگاه هزار مگاواتی در مصرف برق صرفه‌جویی شد.
به گزارش نبض انرژی، «مصطفی رجبی مشهدی» افزود: پارسال در قالب برنامه برنامه‌های مدیریت بار که با هدف عبور از پیک تابستان در نظر گرفته شده بود با ۱۳۵ هزار مشترک صنعتی، کشاورزی و خانگی تفاهمنامه همکاری امضا شد.
وی ادامه داد: همکاری این تعداد از مشترکان که در گروه های صنعتی، کشاورزی و سایر مصارف بودند در نهایت منجر به صرفه جویی و کاهش پیک به میزان سه هزارو ۸۷۶مگاوات شد.
رجبی مشهدی گفت: تامین این میزان برق صرفه جویی شده نیازمنداحداث پنج نیروگاه هزار مگاواتی بود.
سخنگوی صنعت برق خاطرنشان ساخت: تحقق این امر درحالی است که بابت اجرای طرح‌های مدیریت بار درسال گذشته ۳۵۰ میلیارد تومان پاداش به مشترکان همکاری کننده در این طرح ها پرداخت شد.
به گفته وی، رقم مذکور حدود یک بیستم هزینه های خرید برق تضمینی از نیروگاه‌هایی است که می بایست احداث می شد. 
رجبی مشهدی ادامه داد: سال گذشته استانداران سراسر کشور از صنعت برق حمایت کردند.
سخنگوی صنعت برق در باره میزان همکاری مشترکان با طرح های مدیریت بار امسال افزود: تداوم همکاری استانداران  در سراسر کشور و  مشوق های تعریف شده در طرح های مدیریت بار تاکنون نود هزار تفاهم نامه همکاری با مشترکان امضا شده است.
وی ادامه داد: اما با توجه به درخواست های دریافت شده پیش بینی می شوداین تعداد به دو برابرپارسال افزایش یابد.
رجبی مشهدی گفت: صنعت برق مشوق های خوبی را برای مشترکان همکار در طرح های مدیریت بار در نظر گرفته که همین امر موجب جذابیت و افزایش همکارها شده است.
سخنگوی صنعت برق ادامه داد: امید است با مشارکت و همکاری مشترکان به ویژه در گروه های صنعتی و کشاورزی امکان مدیریت مصرف به میزانی بیش از سال گذشته فراهم و مشترکان نیز بتوانند از پاداش های در نظر گرفته شده بهره مند شوند.
وی گفت: برنامه های مدیریت پیک بار صنعت برق که امسال با عنوان برنامه های مدیریت سمت تقاضااجرا می شود از ابتدای خردادماه آغاز و تا پایان شهریور ادامه خواهد یافت.
رجبی مشهدی ادامه داد:برنامه های صنعت برق در  برنامه های مدیریت مصرف تشویق محور بوده و مشارکت کنندگان هم از پاداش های در نظر گرفته شده بهره مند خواهند شد.
این درحالی است که روند مصرف برق از ابتدای اردیبهشت ماه صعودی بوده به گونه ای که ۶ اردیبهشت میزان مصرف از چهل هزار مگاوات گذشت.
همچنین وزیر نیرو پیش بینی کرده بود که امسال با فروکش کردن بیماری کرونا میزان مصرف برق افزایش یابد.
منبع :‌ایرنا