پ
  • شناسه : 11198
  • ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰

ایرادات کولر گازی را خودمان رفع کنیم

ایرادات کولر گازی را خودمان رفع کنیم
ایرادات کولر گازی را خودمان رفع کنیم
همزمان با نزدیک شدن فصل تابستان ، با بررسی اظهار نظر کارشناسان و بازار،  شاخص های بهترین خرید  کولر گازی را بررسی می کنیم و مشکلات این وسیله و نحوه رفع آن آشنا می شویم.
همزمان با نزدیک شدن فصل تابستان ، با بررسی اظهار نظر کارشناسان و بازار،  شاخص های بهترین خرید  کولر گازی را بررسی می کنیم و مشکلات این وسیله و نحوه رفع آن آشنا می شویم.
به گزارش نبض انرژی،‌ مدتی است که به دلیل هوای مطبوع کولرهای گازی ترجیح می‌دهیم از این محصول برای تهویه‌ی محیطمان استفاده کنیم. تقریبا همیشه از سیستم سرمادهی یا گرمادهی آن رضایت داریم مگر زمانی که خراب می‌شود!
آن لحظه می ‌گوییم کاش به جای این دستگاه از کولرهای آبی و یا برای گرمایش از بخاری استفاده کرده بودیم و در حال حاضر هزینه‌ی خیلی کمتری برای تعمیر آن می پرداختیم! نمی‌توان گفت کدام‌یک از برندهای کولرگازی عمر بیشتری دارد و یا کمتر خراب می‌شود. این موضوع کاملا به نوع و میزان استفاده ارتباط دارد و تخصص کارشناسان هر برند در تعمیر کولرگازی نیز در رضایت مشتری از آن محصول اهمیت زیادی دارد.
هدف ما این است که در این راهنما برخی ایرادات رایج کولرهای گازی را شرح دهیم؛ به شما پیشنهاد می‌کنیم هنگامی که با هر یک از ایرادات مواجه شدید، با آگاهی در مورد علت ایراد برای رفع آن از نمایندگی‌های مجاز کمک بگیرید تا از کیفیت خدمات و قطعات مورد استفاده برای تعمیر کولرگازی، اطمینان کافی داشته باشید.
1.علت عدم سرمادهی کولرگازی چیست؟
سرمادهی ضعیف یا عدم سرمادهی کولرگازی می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد. ابتدا از تنظیم دقیق حالت سرمایش مطمئن شوید. برای استفاده از مد سرمایش کولرگازی ، حالت سرمایش را با کلید Mode انتخاب کنید و دمای مناسب را تعیین کنید. هر چه دما پایین تر باشد محیط خنک تر خواهد بود. دمای پیشنهادی 22 تا 26 درجه‌ی سانتی‌گراد است.
به تمیزی فیلترها توجه کنید!
گرفتگی فیلترها باعث سرمادهی ضعیف می‌شود. لازم است فیلترهای کولر خود را خارج نموده و با مواد شوینده‌ی خنثی شستشو دهید. پس از خشک شدن فیلترها آنها را مجدد در محل خود قرار دهید. در صورتی که با انجام صحیح تنظیمات همچنان سرمادهی ضعیف است و یا کولر سرما نمی‌دهد، ممکن است مشکلات سنسورها، کمپرسور، کمبود گاز، مشکلات کندانسور، فن دستگاه داخلی یا بیرونی، ایرادات برد، ولتاژ برق و … باعث مشکل در سرمادهی کولرگازی شده باشد. بهتر است برای رفع ایراد و تعمیر کولرگازی از کارشناس ماهر کمک بخواهید تا زودتر بتوانید از تهویه‌ی مطبوع کولرگازی خود لذت ببرید.
کولر گازی
2.دلیل نشتی آب و پرتاب آب از پنل کولرگازی چیست؟
گاهی به دلیل مشکلات مربوط به لوله‌ی درین (تخلیه‌ی رطوبت) پنل کولرگازی، گرفتگی یا شکستگی سینی درین، کثیفی فیلترها و لوله های داخل پنل، ، زاویه ی نامناسب محل قرارگیری پنل و … ازکولرگازی آب نشت می‌کند. ممکن است نشتی به شکل پرتاب آب و یا یخ نیز باشد. هنگام برخورد با این ایراد، به موارد زیر توجه داشته باشید:
  • نحوه‌ی اتصال و قرارگیری لوله‌ی درین کولرگازی
  • محل تخلیه‌ی رطوبت کولرگازی و فاصله‌ی پنل تا محل تخلیه‌ی رطوبت
  • نحوه‌ی نصب پنل کولرگازی
  • گرفتگی فیلترهای کولرگازی
  • نیاز به سرویس دوره‌ای دستگاه کولرگازی
اما در صورتی که ایراد دستگاه با بررسی موارد گفته شده، رفع نشد،  بهتر است نظر کارشناس تعمیر کولرگازی را در مورد دستگاه خود جویا شوید.
3.به چه علت کولرگازی روشن نمی شود؟
گاهی به دلیل ایراد کنترل یا عدم دریافت سیگنال کنترل، ایراد برد، مشکلات برق دستگاه و … کولرگازی روشن نمی‌شود.
زمانی که کولرگازی روشن نمی‌شود، نکات زیر را در نظر داشته باشید:
  • کنترل سالم باشد و سیگنال صحیح را به کولرگازی ارسال کند. می‌توانید تست کنترل کولرگازی را انجام دهید.
  • مشکلی در ورود برق به کولرگازی وجود نداشته باشد.
  • فیوز مینیاتوری برق کولرگازی روشن باشد.
4.علت صدای کولرگازی چیست؟
صدا ممکن است از یونیت داخلی (پنل کولرگازی) و یا یونیت بیرونی (موتور دستگاه) شنیده شود.
در حالت طبیعی فن پنل و موتور کولرگازی، دمپر و قاب پنل و همچنین عملکرد موتور، تا حدی صدا دارد. اما مشکلات کمپرسور یا فن، گرفتگی لوله ها، فشار نامناسب گاز داخل لوله ها و … ممکن است باعث ایجاد صدای غیرطبیعی در دستگاه کولرگازی باشد که در این شرایط لازم است دلیل صدا مشخص شده و تعمیر کولرگازی انجام شود.
منبع :‌ افکار نیوز

برچسب ها

تضمین ارزآوری برای کشور به همت صنعت گاز/ «ایران» شریک اقتصادی مطمئن شناخته شد ۲۷ فروردین ۱۴۰۳

تضمین ارزآوری برای کشور به همت صنعت گاز/ «ایران» شریک اقتصادی مطمئن شناخته شد

صنعت گاز ایران با اجرا و امضای قراردادهایی مهم در حوزه صادرات گاز به کشورهای همسایه، شریک اقتصادی مطمئن معرفی شد.

رفع نشتی در ۵ مرکز بهره‌برداری خطوط انتقال گاز ۲۷ فروردین ۱۴۰۳

رفع نشتی در ۵ مرکز بهره‌برداری خطوط انتقال گاز

مدیر منطقه ۷ عملیات انتقال گاز از رفع نشتی در پنج مرکز بهره‌برداری خطوط لوله واقع در این منطقه عملیاتی خبر داد.

تصویب ۲ طرح بزرگ بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست در حوزه گاز ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
با پیگیری‌های معاونت برنامه‌ریزی وزارت نفت انجام شد

تصویب ۲ طرح بزرگ بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست در حوزه گاز

دو طرح پیشنهادی سرمایه‌گذاری در بازار بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست در بخش گاز طبیعی با پیگیری‌های معاونت برنامه‌ریزی وزارت نفت برای نخستین‌ بار از سوی کمیسیون صرفه‌جویی انرژی(زیر نظر معاونت حقوقی ریاست جمهوری)، تصویب و از طرف رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.