پشتیبانی صندوق ضمانت صادرات ایران از توسعه صادرات آب و برق
پشتیبانی صندوق ضمانت صادرات ایران از توسعه صادرات آب و برق
مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران: صنعت آب و برق ، توان بزرگی در صادرات خدمات فنی و مهندسی در همه بخش‌های نیروگاهی دارد.
مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران: صنعت آب و برق ، توان بزرگی در صادرات خدمات فنی و مهندسی در همه بخش‌های نیروگاهی دارد.
به گزارش نبض انرژی،‌  خانم افروز بهرامی در مراسم امضای این تفاهم نامه با شرکت مادر تخصصی مدیریت ساخت و تهیه کالای آب و برق (ساتکاب) افزود: در سالی که به عنوان جهش تولید نامگذاری شده انعقاد این تفاهم نامه و توسعه همکاری می‌تواند کمک موثری در تحریک تقاضای خارجی و صادرات در حوزه خدمات فنی و مهندسی باشد.
وی اضافه کرد: صنعت آب و برق به عنوان کالای اساسی پیش نیاز همه فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی است و خوشبختانه با پیشرفت‌های حاصل شده، آب و برق در صدر صادرات خدمات فنی و مهندسی کشور با استاندارد‌های جهانی و قابل رقابت با معروف‌ترین برند‌های دنیا قرار دارد.
مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: استراتژی مشترک صندوق و ساتکاب حضور موثر در کشور‌های همسایه است از این رو حمایت و پشتیبانی ساتکاب از بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان برای حفظ موفقیت و نفوذ در بازار‌های صادراتی و نیز حمایت صندوق از این شرکت‌ها برای پوشش ریسک‌های صادراتی و تامین مالی در کنار هم ظرفیت بسیار مناسبی را برای تسهیل صادرات فراهم می‌آورد.
بهرامی افزود: ریسک‌های سیاسی و تجاری از عمده دغدغه‌های بخش خصوصی است که صندوق می‌تواند با پوشش این ریسک‌ها و تامین منابع مالی ظرفیت‌های خوبی را برای بخش خصوصی به منظور حضور در این بازار‌ها ایجاد کند.
وی با بیان اینکه صندوق تلاش کرده در شرایط فعلی با کاهش فرانشیز و بخشودگی جرایم، تسهیلاتی را به صادرکنندگان ارائه دهد، ادامه داد: همکاری این دو مجموعه می‌تواند باعث افزایش صادرات به ویژه به کشور‌های همسایه و رونق و جهش تولید شود.
محمد، ولی علاء الدینی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ساتکاب نیز در این مراسم با اشاره به اینکه صنعت آب و برق در حال حاضر با استاندارد‌های بین المللی توانایی فعالیت در خارج از کشور را دارد، گفت: امروز ۹۵ تا ۹۸ درصد تجهیزات صنعت آب و برق در داخل کشور تولید می‌شود.
وی با اشاره به سهامداری ساتکاب در بیش از ۲۰۰ شرکت تخصصی، افزود: یکی از این شرکت‌ها مپنا است که جزء چهار شرکت برتر سازنده نیروگاه گازی دنیا است.
علاءالدینی با بیان اینکه در بخش خدمات فنی و مهندسی شرکت‌های ایرانی متخصصی به عنوان مشاور در طرح‌های خارجی حضور دارند، ادامه داد: ساتکاب تلاش کرد خلاء‌های به وجود آمده را جهت فعالیت هرچه بهتر شرکت‌های ایرانی در بازار‌های خارجی برطرف کند.
وی، یکپارچه سازی نظام بیمه، توسعه صادرات، حمایت از ساخت داخل و یکپارچه سازی فناوری اطلاعات را از عمده محور‌های عملیاتی ساتکاب برشمرد و ابراز امیدواری کرد حمایت صندوق بتواند برای حضور شرکت‌ها در بازار‌های جهانی در شرایط فعلی راهگشا باشد.
علاء الدینی اضافه کرد: آب و برق، زیرساخت همه فعالیت‌ها است و تعامل با صندوق ضمانت صادرات ایران در سال جهش تولید می‌تواند خدمات بزرگی را به صنعت آب و برق ارائه کند.
هدف از امضای تفاهم نامه همکاری مشترک میان صندوق ضمانت صادرات و شرکت مادر تخصصی مدیریت ساخت و تهیه کالای آب و برق (ساتکاب)، حمایت از توسعه صادرات غیر نفتی، افزایش سرمایه گذاری خارجی، تامین منابع مالی برای صادرکنندگان و سرمایه گذاران ایرانی در حوزه ساخت و تهیه کالای آب، برق و انرژی کشور و استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی، پژوهشی و بازاریابی دو طرف عنوان شده است.

منبع :‌ایلنا