استفاده از سوخت مازوت در کارخانه سیمان تهران متوقف شد
استفاده از سوخت مازوت در کارخانه سیمان تهران متوقف شد
رییس اداره محیط زیست شهرستان ری گفت: استفاده از سوخت مازوت (نفت کوره) به دلیل ایجاد آلودگی شدید هوا و مشکلات زیست محیطی طی هفته گذشته در کارخانه سیمان تهران متوقف شد.

به گزارش نبض انرژی، زهره عبادتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: استفاده از سوخت مازوت به دلیل تولید گاز دی اکسید گوگرد (SO۲) و گاز ترش (H۲S) که موجب آلودگی هوا و مشکلات زیست محیطی می شد از دوشنبه هفته گذشته در کارخانه سیمان تهران متوقف شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون کارخانه سیمان تهران با گاز شهری کار می کند، خاطرنشان کرد: اداره گاز طی فصول سرد سال به دلیل مصرف بالای خانگی گاز صنایع را قطع می کند به همین بسیاری از صاحبان صنایع به سمت استفاده از سوخت مازوت (نفت کوره) می روند که همین امر موجب آلودگی هوا می شود.

عبادتی یادآور شد: استفاده از سوخت مازوت (نفت کوره) در صنایع استان تهران ممنوع است و بازرسان اداره محیط زیست شهرستان ری با پایش ۲۴ ساعته صنایع جنوب تهران از با هر گونه تخلف به شدت برخورد می کنند.

این مسئول تاکید کرد: همزمان با پایداری جوی و اجرای قانون هوای پاک، نظارت و پایش واحدهای صنعتی شدت یافته است و در این زمینه تیم های کارشناسی شبانه روز فعال هستند.

به گزارش ایرنا، مازووت کم ارزش ترین محصول تولیدی در پالایشگاه‌ها به شمار می رود که تولید بالای آن پالایشگاه‌ها را زیانده می کند، پیش از این از مازوت به عنوان سوخت نیروگاه های تولید برق استفاده می شد اما با گازسوز شدن نیروگاه ها، با مازاد گسترده مازوت در کشور روبرو هستیم.