امکان انتقال ۲۴۰ میلیون متر مکعب آب تهران وجود ندارد
امکان انتقال ۲۴۰ میلیون متر مکعب آب تهران وجود ندارد
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: این استان حدود ۲۴۰ میلیون متر مکعب تخصیص آب از منابع آب سطحی دارد که امکان انتقال آن وجود ندارد.

به گزارش نبض انرژی، سید حسن رضوی در نشست تخصصی ارزیابی فنی بررسی طرح سامانه جایگزین انتقال آب شرب استان های البرز و تهران از سد طالقان که در محل سد امیرکبیر برگزار شد؛ اظهار داشت: ۸۰ میلیون متر مکعب از این تخصیص در سامانه غرب و ۱۶۰ میلیون متر مکعب نیز در سامانه شرق وجود دارد.

وی افزود: در استان تهران ناگزیریم که این میزان تخصیص را با اجرای طرح های انتقال آب استفاده کنیم تا فشار بر منابع آب زیرزمینی کاهش یابد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران با بیان این که نگاه فرا استانی به تامین آب استان های تهران، البرز و قزوین نیاز است گفت: باتوجه به وضعیت موجود مشخص است که نمی‌توان در بخش آب به صورت استانی عمل کرد و برای تامین آب باید حتما دید فرا استانی داشته باشیم.

وی حوزه تامین آب استان تهران را از قزوین تا فیروزکوه عنوان کرد و گفت: هر پروژه تامین آب حتماً باید به صورت حوزه آب ریز و نیاز آبی سه استان قزوین، البرز و تهران به صورت همزمان دیده شود.

رضوی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط خط لوله فعلی انتقال آب از سد طالقان به البرز و تهران و همچنین محدودیت انتقال منابع آب لازم است هرچه سریع تر طرح جایگزینی این خط به مرحله اجرایی برسد.