توان کامل ایران برای صادرات نیروگاه‌های گازی
توان کامل ایران برای صادرات نیروگاه‌های گازی
مدیرعامل شرکت ساتکاب از توان صددرصدی برای ساخت همه بخش‌های نیروگاه گازی و صادرات آن به دیگر کشور‌ها خبر داد.

به گزارش نبض انرژی، مهندس محمد ولی علا ءالدینی در گفتگوی تلفنی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، با اشاره به اینکه وزارت نیرو از ظرفیت‌های بالقوه و توان داخلی برای تولید کالای ایرانی و همچنین صدور خدمات فنی مهندسی برخوردار است، گفت: در این خصوص هدف گذاری‌هایی شده که اجرای این اهداف در شرکت ساتکاب عملیاتی خواهد شد.
وی با اشاره به راه اندازی نیروگاه گازی ساخت ایران در کشور عراق، افزود: توان ساخت و تامین تجهیزات آب و برق به حدی رسیده است که نه تنها قادر به تامین کامل نیاز داخل هستیم بلکه امکان صادرات این تجهیزات به دیگر کشور‌ها نیز فراهم است.
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید و ساخت تجهیزات آب و برق، کشور‌های عراق، ​ارمنستان، سوریه و تاجیکستان را مقاصد صادراتی ایران دانست و ادامه داد: ما در زمینه ساخت نیروگاه‌های بادی به خودکفایی ۸۰ درصدی، در ساخت نیروگاه گازی و ساخت نیروگاه‌های برق آبی و سد به توان صددرصدی رسیده ایم که هم اکنون بخشی از این توان در دیگر کشور‌ها در حال اجرا است.
علاءالدینی با اشاره به اینکه برای حضور جدی ایران در دیگر کشور‌ها به منظور صادرات خدمات فنی و مهندسی، برنامه ریزی‌هایی شده است، گفت: کشور تاجیکستان یکی از مقاصد صادراتی است که با توجه به ابراز رضایت از فعالیت مهندسان ایرانی، در حال تشکیل کارگروه مشترک برای صادرات دانش به این کشور هستیم.