برق اوزون تپه وصل شد - نبض انرژی - اخبار صنعت نفت، گاز و پتروشيمی
برق اوزون تپه وصل شد

به گزارش نبض انرژی، از بومهن، منطقه‌ای جدا مانده در بومهن به نام شهرک امام رضا (ع) یا اوزون تپه سابق که در قلب شهر بومهن واقع شده طی ماه‌های اخیر با مشکلات زیادی روبه‌رو شده که باعث نارضایتی و مشکلات زیادی برای ساکنین شده است.

از روز ۸ تا ۱۴ آذرماه سال جاری به مدت ۷ شبانه‌روز، ۶۰۰ خانوار ساکن شهرک امام رضا (ع) بدون برق شبانه‌روز را طی کردند که با حضور مسؤولین و رایزنی‌های به عمل آمده با نصب ترانس ۳۵۰ (کاوا) برق متصل شد، در آن برهه زمانی شهروندان و نمایندگان این شهرک تعهدنامه‌ای را امضا کردند که در صورت ادامه استفاده بیش‌ازحد از برق و سوختن ترانس، ساکنین خود تجهیزات را خریداری و نصب کنند.

از چهارشنبه هفته گذشته ترانس نصب شده بازهم سوخت و ۶۰۰ خانواده با فرزندان خود که اکثراً محصل و در فصل امتحانات هستند، در تاریکی و سرما زندگی می‌کنند و بسیاری نیز از تحصیل بازماندند.

ساکنین این منطقه که طی ۲۷ تا ۳۰ سال گذشته در این منطقه ساکن شدند و به دلیل اینکه این منطقه جزو اراضی بنیاد مستضعفان بود، فاقد هرگونه خدماتی بودند که بعدا این منطقه تحویل شهرداری و در طرح تفصیلی به فضای سبز تبدیل شد، به همین دلیل شهرداری این منطقه را جزیی از شهر نمی‌داند و منطقه مسکونی فوق را فاقد کاربری مسکونی می‌داند و خدمات اولیه به این منطقه داده نمی‌شود.

با پیگیری‌های خبرنگار فارس و انتشار گزارشی با عنوان «اینجا مردم شهروند نیستند/ شهرک اوزون تپه در تاریکی» در خصوص قطعی چندروزه برق در منطقه اوزون تپه بومهن، سیدفرید موسوی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، احمد تواهن معاون عمرانی استاندار تهران، مرتضی حیدری مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران، علیرضا احمدوند رئیس اداره برق شهرستان پردیس و رضا خدادادی بخشدار بومهن از ساعت ۱ بامداد با حضور در منطقه درصدد رفع مشکل به وجود آمده برآمدند که گزارش و فیلم این پیگیری با عنوان «بازدید شبانه مسؤولین استان از مشکلات مردم اوزون تپه/ برق وصل می‌شود» منتشر شد.

که با پیگیری‌های انجام شده، امروز سه‌شنبه ۲۵ دیماه ۹۷ با نصب یک ترانس ۳۵۰ (کاوا) از سوی اداره برق شهرستان پردیس برق منطقه اوزون تپه وصل شد.