طرح افزایش ظرفیت تولید در پتروشیمی تندگویان افتتاح شد
طرح افزایش ظرفیت تولید در پتروشیمی تندگویان افتتاح شد
طرح بهینه‌سازی و اصلاح تولید واحد پلی اچ پتروشیمی شهیدتندگویان روز دوشنبه در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) استان خوزستان با ظرفیت ۴۸۰ تن افتتاح شد.

به گزارش نبض انرژی، مدیر عامل شرکت پتروشیمی شهید تندگویان در آیین افتتاح این واحد که با حضور جعفر ربیعی مدیرعامل صنایع پتروشیمی خلیج فارس برگزار شد گفت: با افتتاح واحد پلی اچ تولید روزانه این واحد از ۴۰۰ تن به ۴۸۰ تن افزایش خواهد یافت و ایران در زمینه تولید ماده شیمیایی PET در خاورمیانه سرآمد خواهد شد.
سیدرضا قاسمی شهری با بیان اینکه افزایش ظرفیت واحد پلی اچ در نیمه دوم سال کمک بسیار خوبی برای تولید شرکت پتروشیمی شهید تندگویان می باشد اظهار داشت: این پروژه از سوی متخصصان داخلی و بومی کشور اجرا شده است که در روز ۱۳ آبان همزمان با سالروز تسخیر لانه جاسوسی استکبار جهانی افتتاح شد.

وی افزود: پتروشیمی شهید تندگویان در سال جاری هفت درصد کاهش فروش تولیدات را نسبت به سال گذشته داشته است که با افزایش خط تولید پلی اچ جبران کاهش فروش را خواهیم داشت.

مدیر عامل شرکت پتروشیمی شهید تندگویان گفت: حجم تولید شرکت پتروشیمی تندگویان در هفت ماهه امسال ۶۶۷ هزار تن تولید نهایی و میانی با ۳۰۴ هزار تن فروش بوده است که سود عملیاتی بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال در برداشته است.

قاسمی شهری تصریح کرد: واحد پلی اچ در سال ۱۳۸۲  با ظرفیت ۴۰۰ تن افتتاح و به بهره برداری رسید که امروز پس از ۱۶ سال با افزایش ظرفیت ۴۸۰ تن به بهره برداری رسید.

شرکت پتروشیمی شهید تندگویان اردیبهشت ماه سال ۱۳۷۷ در ضلع شمال غرب خلیج فارس در استان خوزستان در سایت شماره چهار منطقه ویژه اقتصادی در زمینی به مساحت ۳۴ هکتار برای تولید محصول PET , PTA احداث شد.

پتروشیمی تندگویان که در زمینه تولید محصولات پتروشیمی شامل مواد اولیه پلاستیک و لاستیک فعالیت می کند زیرمجموعه هلدینگ خلیج‌فارس است.