صنعت برق به بودجه نفتی متکی نیست
صنعت برق به بودجه نفتی متکی نیست
وزیر نیرو از گردش ٢٣ هزار میلیاردی صنعت برق کشور خبر داد و گفت: متکی به بودجه نفتی نیستیم.

به گزارش نبض انرژی، رضا اردکانیان روز پنجشنبه در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه صنعت برق در جمع خبرنگاران گفت: نمایشگاه امسال با حضور وزیر برق سوریه و مقاماتی از عراق و ارمنستان افتتاح شد.

وی افزود: بیش از ٤٦٠ شرکت تولید کننده ایرانی و ٣٦ شرکت خارجی از ١٣ کشور در این نمایشگاه حضور دارند و علاوه بر روسیه و چین باقی شرکت ها از کشورهای اروپایی هستند.

وی با ابراز امیدواری از اینکه شاهد رشد و رونق این صنعت زیربنایی باشیم ادامه داد: دست اندرکاران صنعت برق و انرژی حضور فعالی در بازارهای منطقه دارند.

اردکانیان خبر داد که ایران در آستانه تحقق یکی از مهمترین تحولات در ارتباط با بازسازی و توسعه صنعت برق عراق است.

وزیر نیرو گفت: امیدواریم از این فرصت برای ارتباط نزدیکتر و توسعه پایدار منطقه که پیش شرط صلح پایدار است برسیم.

اردکانیان در خصوص برنامه وزارت نیرو بعد از کاهش وابستگی بودجه به نفت به خبرنگاران گفت: حتی زمانی که بودجه بر پایه نفت نوشته می شد ما متکی به منابع داخلی بودیم؛ حدود ٢٣ هزار میلیارد گردش مالی صنعت برق کشور است و این صنعت متکی به منابع خود و صادرات تحهیزات مهندسی است.

اردکانیان گفت: در بازارهای منطقه جایگاه داریم و همین باعث می شود نگرانی از بابت بودجه نداشته باشیم.

وی در خصوص سهم وزارت نیرو از بازار اوراسیا نیز گفت: توجه و تمرکز ما روی ٨٦٢ قلم کالایی است که از تخفیف و معافیت تعرفه ای برخوردار است و به دنبال این هستیم که بخش خصوصی تجار و تولیدکننده ایرانی بتواند به صورت راحت تری در بازار اوراسیا نقش آفرینی کند.

اردکانیان گفت: بازار ١٩٠ میلیون نفری کشورهای عضو اوراسیا باید تولیدکنندگان تجهیزات برقی ایران را هم شامل شود که البته در صورت ارائه محصول با کیفیت و قابل رقابت می توانند از این امتیاز استفاده کنند.