نماینده مجلس: زندگی مردم روستای حاشیه سد نمرود ۱۵ سال معطل مانده است
نماینده مجلس: زندگی مردم روستای حاشیه سد نمرود ۱۵ سال معطل مانده است
نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی تهران گفت: بیش از ۱۵ سال مردم روستای «سُلُه بُن» در حاشیه سد نمرود واقع در شهرستان فیروزکوه مشکل دارند و زندگی آنان معطل مانده است.

به گزارش نبض انرژی، قاسم میرزایی‌نکو روز سه‌شنبه در مراسم بهره‌برداری بیش از ۲ هزار پروژه آموزشی کشور به طور همزمان در محل هنرستان فنی و حرفه ای زینبیه دماوند با حضور معاون اول رئیس جمهوری افزود: سد نمرود برای آبرسانی به مناطق پایین دست شهر فیروزکوه و روستاهای آن تاسیس شده است اما همچنان مردم این روستا مشکلاتی در این عرصه دارند.

منظور میرزایی نکو مشکلات مردم روستای سله بن است که از جمله آنها جابه جایی این روستا به شمار می رود؛ قرار بوده اهالی به محل دیگری جابه جا شوند که اتفاق نظر بین اهالی و برخی متولیان مسئول در باره محل جدید روستا وجود ندارد.

سله‌بن در فاصله ۱۸ کیلومتری شمال غربی شهر فیروزکوه در استان تهران قرار دارد که در زیردست سد در حال احداث نمرود قرار گرفته و جابه جایی آن طی سال های گذشته مصوب اما هنوز انجام نشده است. از جمله مهمترین علت های انجام نشدن جابه جایی، اعتراض اهالی به محل در نظر گرفته شده برای انتقال است؛ اهالی محل دیگری را پیشنهاد کرده اند و هنوز معلوم نیست سرنوشت جابه جایی به کجا خواهد انجامید.

تشریح مشکلات دماوند و فیروزکوه

میرزایی نکو همچنین افزود: مردم شهرستان های دماوند و فیروزکوه مشکلاتی دارند که نیازمند توجه ویژه مسئولان برای حل آنها هستیم.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی تهران با اشاره به مشکلات ترافیکی در شمال شرق تهران گفت: نفس همه ساکنان این مناطق – به سبب تشدید ترافیک در نتیجه عبور مسافران به شمال کشور- به شماره افتاده است که باید اصلاح جاده و کمربندی اولویت مهم در این استان باشد.

وی ادامه داد: همچنین احداث مجموعه هنری و فرهنگی یکی دیگر از خواسته‌های مردم است، ایجاد چنین مجموعه‌ای حق هنرمندان و مردم هنردوست است.

میرزایی نکو بیان کرد: وزیر ورزش و جوانان دستورهایی داده اند ولی بودجه آن تامین نشده است.

وی به شرایط دماوند در تولید سیب ممتاز اشاره کرد و گفت: در بخش کشاورزی ۲۵۰ هزار تن سیب ممتاز و حدود ۳۰۰ هزار تن سیب زمینی وجود دارد که نیازمند همراهی مسئولان در این عرصه هستیم.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی تهران رسیدگی به وضعیت فاضلاب و تصفیه خانه این منطقه را از دیگر مشکلات این دو شهرستان عنوان کرد.

وی از خدمات وزارت بهداشت در این دو شهرستان تشکر کرد و گفت: تسهیل در خدمات رسانی نیازمند سلسله مراتبی است که گاهی متوقف می‌ماند.

فرماندار شهرستان دماوند نیز در این مراسم گفت: نسبت به حفظ اراضی شهرستان دماوند باید کوشا باشیم

شهرستان دماوند آینده تهران است

فرماندار شهرستان دماوند نیز در این نشست گفت:این شهرستان آینده تهران است و برای حفظ پایتخت اول باید به دماوند توجه شود.

مجید صفری با بیان اینکه امسال به مدد یاری خداوند و در راستای سیاست های دولت تدبیر و امید و تلاش آقای بندپی و نماینده این شهرستان شاهد توسعه در زمینه گردشگری، ایجاد مراکز تفریحی و بوم گردی، توسعه روستایی، فرهنگی و آموزشی، توسعه زیرساخت ها در بخش کشاورزی و تولیدات آن بوده ایم افزود: ناروا نیست که شهرستان دماوند را پایتخت سیب ایران بنامیم.

وی ادامه داد: شاهد توسعه مدیریت شده مراکز صنعتی در حوزه شهری و روستایی هستیم و امید است با تدابیر مسئولان و آقای جهانگیری(معاون اول رئیس جمهور) مشکلات باغداران در این شهرستان و تخصیص اعتبارات لازم به آنان برای توسعه و تکمیل امورات زیرساختی گام بلندی در تحقق اهداف از پیش تعیین شده برداشته شود.

به گزارش ایرنا افتتاح همزمان حدود ۲ هزار طرح آموزشی کشوری از جمله ۱۰ هزار کلاس درس با حضور معاون اول رئیس جمهوری امروز در دماوند انجام شد.

شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر ۱۰۰ هزار نفر در ۴۵ کیلومتری شمال شرق شهر تهران قرار دارد.

شهرستان فیروزکوه نیز مشکل از دو بخش مرکزی و ارجمند با جمعیتی افزون بر ۳۳  هزار نفر در ۱۲۰ کیلومتری شمال شرقی پایتخت واقع شده است.