تحقق ۱۷۰ درصدی تعهد اکتشافات گازی
تحقق ۱۷۰ درصدی تعهد اکتشافات گازی
مدیرعامل شرکت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اینکه این شرکت توانست تعهد اکتشاف منابع گازی را تا ۱۷۰ درصد برنامه محقق کند، گفت: در منابع نفتی نیز بیش از ۱۳۰ درصد از برنامه تعهد شده اکتشاف محقق شده است.

به گزارش نبض انرژی، «سید صالح هندی» امروز یکشنبه در مراسم اعلام کشف میدان گازی جدید و امضای قرارداد پروژه‌های لرزه‌نگاری پانیذ و باشت، افزود: امسال قرار است ۱۴ قرارداد به ارزش ۲۲۰۰ میلیارد تومان در حوزه اکتشاف به امضا برسد.
وی ادامه داد: این اکتشافات پراکندگی خوبی در کل کشور دارد و مربوط به نقاطی است که تاکنون اکتشاف ورود نکرده که می‌توانیم اطلاعات پایه را داشته باشیم و با این اطلاعات، بیشتر ورود کنیم.
هندی امضای قرارداد در این دوره خاص را شامل دو پیام دانست و افزود: با وجود همه مشکلات صنعت نفت در زمان تحریم، امضای این قراردادها نشان می‌دهد که صنعت نفت پرتلاش و پرامید کار خود را انجام می‌دهد.
وی تاکید کرد: سرمایه‌گذاری بر روی دیتاهای لرزه‌نگاری، بلند مدت است و چند سال آینده از آنها استفاده خواهد شد بنابراین صنعت نفت یه آینده‌ای روشن چشم دارد.
مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت با بیان اینکه ما به استقبال تحریم و قطع ارتباط با دنیا نمی‌رویم، گفت: ایران اهل تعامل و ایجاد ارتباط است اما با تحمیل تحریم‌ها تسلیم زورگویی نمی‌شود.
وی با اشاره به اینکه اجرای این لرزه‌نگاری‌ها، پیچیدگی‌های خاص خودشان را دارد، ادامه داد: این قراردادها هم برداشت در خشکی و هم دریا را در خود دارد و خوشحالیم با حمایت صنعت نفت، شرکت‌های داخلی اجرای این قراردادها را بر عهده می‌گیرند.
هندی افزود: نه تنها قراردادهای لرزه‌نگاری بلکه تعیین تکلیف بلوک‌های اکتشافی نیز در دستور کار است که یک قرارداد امضا شده و طرح مطالعه مشترک با شرکت‌های ایرانی نیز در آینده‌ای نزدیک به امضا می‌رسد.
وی تاکید کرد: به خودباوری رسیدیم که این کار را خودمان انجام دهیم و منتطر کسی نباشیم. البته انتظار است شرکت‌های داخلی خودشان و منابعشان را تجهیز کنند.
مدیرعامل شرکت اکتشاف شرکت ملی نفت به اکتشاف یک میدان گازی جدید نیز اشاره کرد و گفت: اکتشاف از سال ۹۵ با رویکردهای جدید منابع هیدروکربوری کار خود را پیش گرفت و از سال گذشته، کشف بلوک‌های جدید نتیجه داد و از این به بعد شاهد خبرهای خوبی خواهیم بود.
هندی از تعهد کشفی که بر عهده مدیربت اکتشاف گداشته شده خبر داد و افزود: تعهد کشفی که برای این برنامه در نظر گرفته شده بود، در بحث هیدروکربور مایع ۱۳۰ درصد و در گاز ۱۷۰ درصد برنامه محقق شده و اگر به همین صورت پیش برویم، سال آینده باید تعهد افزایش کشف داده شود تا در پایان برنامه پنج ساله به این تعهدات برسیم.