سهم ۱۵ درصدی کارت‌های شخصی در سوختگیری خودروها
سهم ۱۵ درصدی کارت‌های شخصی در سوختگیری خودروها
در حالی که سقف سوختگیری با کارت جایگاه‌داران از ۳۰ لیتر به ۲۰ لیتر در هر نوبت سوختگیری کاهش پیدا کرده اما به گفته رئیس اتحادیه جایگاه داران سوخت، تغییری در استفاده از کارت سوخت شخصی و میزان مصرف بنزین بوجود نیامده و همچنان سهم کارت‌های سوخت شخصی در جریان سوختگیری همچنان زیر ۱۵ درصد است.

به گزارش نبض انرژی، استفاده از کارت سوخت شخصی از ۲۰ مرداد الزامی شده است؛ با این حال از همان ابتدا نیز اقبالی به استفاده از این کارت‌ها وجود نداشت و مردمی که عادت کرده بودند از کارت سوخت جایگاه‌داران استفاده کنند بر همان روش سابق پافشاری کردند.

البته در ابتدا تقصیر بر گردن آماده نبودن کارت‌های سوخت افتاد اما به مرور زمان که کارت‌های بیشتری به دست صاحبان خودرو رسید،‌ آمارها نشان داد که نبود کارت سوخت شخصی بهانه است زیرا تغییری در استفاده از کارت سوخت شخصی بوجود نیامد.

در گام بعدی دولت برای استقبال از کارت‌های سوخت شخصی،‌ استفاده از کارت جایگاه‌داران را محدود کرد و به ۳۰ لیتر کاهش داد. اما این اقدام نیز تغییری ایجاد نکرد و همچنان کارت‌های سوخت شخصی خاک می‌خورد به جایگاه‌های بنزین نمی‌رسید.

با توجه به این موارد تصمیم بر آن شد تا سقف دریافت بنزین با کارت سوخت جایگاه‌داران محدودتر شده و به ۲۰ لیتر در هر نوبت سوختگیری برسد. آنگونه که وزیر نفت اعلام کرده این محدودیت ممکن است ادامه دار باشد و کمتر هم بشود تا شاید مردم روی خوشی به کارت‌های شخصی خود نشان دهند.

با این حال «مصطفی محمودی» در گفت و گو با ایرنا گفته که این محدودیت، تغییری در استفاده از کارت‌های سوخت شخصی ایجاد نکرده و همچنان تنها ۱۵ درصد مردم از کارت سوخت خودشان استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد:‌ این تصمیم تغییری در میزان مصرف بنزین و استفاده از کارت‌های سوخت شخصی نداشته اما با افزایش تعداد مراجعات به جایگاه‌های سوخت، باعث شلوغی و ایجاد درگیری بین برخی مردم و پرسنل جایگاه شده است.

رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت از آمادگی جایگاه های سوخت برای عرضه دو نرخی بنزین خبر داد و گفت:  با این حال باید تصمیم مشخص گرفته شود تا یکبار برای همیشه مردم و جایگاه‌داران از بلاتکلیفی خارج شوند.