یک میلیارد تومان در تهران به طرح نیروگاه‌های خورشیدی اختصاص می‌یابد
یک میلیارد تومان در تهران به طرح نیروگاه‌های خورشیدی اختصاص می‌یابد
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با اشاره به مصوبه دولت در خصوص لزوم تامین ۲۰ درصد برق سازمان‌های دولتی از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: یک میلیارد تومان از محل اعتبارات سایر منابع برای طرح نیروگاه‌های خورشیدی در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش نبض انرژی از شرکت آب منطقه‌ای تهران، سید حسن رضوی در نشست مجریان طرح‌های عمرانی در محل سد نم رود اظهار داشت: این شرکت دارای ظرفیت‌های خوبی برای ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی است.

وی افزود: علاقه مندان به سرمایه‌گذاری می‌توانند از امکانات این شرکت در چارچوب قوانین و مقررات برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی بهره مند شوند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با اشاره به افزایش سرعت طرح‌های تامین و انتقال آب گفت: با وجود همه محدودیت‌های مالی با پیگیری‌های صورت گرفته طرح‌های عمرانی نسبت به سال گذشته فعال تر شده سرعت اجرای آنها افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت طرح انتقال پساب از تصفیه‌خانه جنوب تهران به دشت‌های ورامین، پاکدشت، طرح آبرسانی از سد ماملو به صنایع پایین دست و همچنین تصفیه‌خانه ششم تهران در اولویت قرار گرفته است.

رضوی ادامه داد: طرح های ساماندهی پساب جنوب تهران و انتقال آب از طالقان به تهران دو طرح مهم دیگر شرکت آب منطقه ای تهران هستند که در حال حاضر کارهای کارفرمایی آنها در حال انجام است تا پس از طی مراحل قانونی و اداری عملیات اجرایی آنها آغاز شود.

تامین اعتبار طرح های سد نمرود

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای تهران در خصوص تامین اعتبار کلیه پروژه های مهم از جمله سد نم رود گفت: اقدامات خوبی در این بخش انجام گرفته است و با برنامه ریزی های صورت گرفته از همه ظرفیت‌های قانونی شامل تهاتر مطالبات و واگذاری اوراق مالی اسلامی در قبال مطالبات، استفاده می شود تا شرایط مطلوبی ایجاد شود.

رضا مومنی بیان کرد: اکنون۷۰ دستگاه ماشین آلات و ۲۰۰ نفر پرسنل در این پروژه مشغول کار هستند که امیدواریم با توجه به اهمیت آن هرچه سریعتر تکمیل و به بهره برداری برسد.

وی با بیان اهمیت مدیریت شرایط سیلاب بخصوص در پروژه های مهم در دست اجرا در مسیر سیلاب، در خصوص طرح سد نم رود خاطر نشان کرد: با وجود تکمیل نشدن سازه های تنظیم آب سد و همچنین نبود امکان ذخیره آب به دلیل شرایط استملاک باقیمانده، در فروردین امسال با تدابیر اتخاذ شده و مدیریت صحیح  و به موقع سیلاب مدیریت و هیچگونه خسارت جانی و مالی در پی نداشته است.

سد نم رود سدی مخزنی شکل و در دست ساخت در شهرستان فیروزکوه، واقع در استان تهران است که احداث آن از سال ١٣٨٤ آغاز شده است.