روسیه خواهان مشارکت سازنده در عرصه انرژی است
روسیه خواهان مشارکت سازنده در عرصه انرژی است
رییس جمهوری روسیه در پیامی به همایش بین‌المللی هفته انرژی روسیه اعلام کرد که کشورش خواهان مشارکت سازنده در عرصه انرژی است.

به گزارش نبض انرژی، ولادیمیر پوتین در پیام خود به سومین همایش بین‌المللی هفته انرژی روسیه که با حضور ایران در میدان مانژ مسکو آغاز شد،خاطرنشان کرد: در سالهای اخیر اعتبار همایش «هفته انرژی روسیه» افزایش یافته و جایگاه خود را در دستور کار بین‌المللی انرژی یافته است.
وی افزود: در چارچوب این همایش بین المللی، بحث های کارشناسی جریان می یابد که انعکاس گر وضع جاری مسائل انرژی جهانی و بازار انرژی است.
رئیس جمهوری روسیه تصریح کرد: در این همایش به مسائل حفظ محیط زیست و بکارگیری فناوریهای برای حفظ و استفاده موثر انرژی توجه خاص می شود.
وی همچنین گفت که روسیه به صورت پیگیر خواهان مشارکت سازنده در عرصه انرژی است که هدف آن توسعه پایدار اجتماعی و اقتصادی و تامین امنیت جهانی در عرصه انرژی است.
پوتین ادامه داد: امروز بخش‌های سوخت و انرژی امکانات جدیدی را برای همکاری و سرمایه‌گذاری گسترده و اجرای طرح‌های بزرگ و مشترک بوجود می‌آورند که برای گسترش منابع انرژی سنتی و جایگزین آنها و تکامل بخش‌های زیرساختی هدف‌گیری شده است.
همایش بین المللی «هفته انرژی روسیه» برای سومین سال متوالی از سال ۲۰۱۷ در مسکو برگزار می‌شود و امسال با عنوان مشارکت در بخش انرژی آغاز به کار کرده است.

در همایش امسال، موضوعاتی همچون وضع بازار جهانی نفت، دورنمای توسعه آن قیمت ها و مسائل زیست محیطی مطرح و مورد بررسی قرار می گیرد.
انتظار می‌رود رئیس جمهوری روسیه در بخش اجلاسیه عمومی این همایش شرکت کند و در حاشیه ان دیدارهای دوجانبه نیز داشته باشد.
بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران امروز برای شرکت در اجلاس بین المللی هفته انرژی روسیه، نشست مجمع کشورهای صادر کننده گاز و دیدار با مقامات شرکت کننده در آن وارد مسکو شد.
در چارچوب همایش هفته انرژی روسیه حدود ۷۰ برنامه شامل میزگرد و نشست کارشناسی برگزار می‌شود .

گفتنی است، سال ۲۰۱۸ در همایش هفته انرژی روسیه نزدیک به ١٠ هزار نفر از ۶۶ کشور شرکت داشتند و در چارچوب آن ۶۷ برنامه ازجمله میزگرد و سمینار برگزار و در آن ۴۷۱ نفر سخنرانی کرده و مقاله ارائه دادند.