ساخت تاسیسات فاضلاب دماوند آغاز شد
ساخت تاسیسات فاضلاب دماوند آغاز شد
عملیات اجرایی پروژه‌های طرح ایجاد تاسیسات فاضلاب شهر دماوند در استان تهران با اعتباری افزون بر سه هزار میلیارد ریال روز شنبه آغاز شد.

به گزارش نبض انرژی، این پروژه‌ها شامل شبکه جمع آوری و نیز خط انتقال فاضلاب شهر دماوند است.

رحمت‌الله محمدی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شرق استان تهران در حاشیه کلنگ‌زنی این طرح در جمع خبرنگاران توضیح داد:‌ مطالعات طرح ایجاد تاسیسات فاضلاب شهرهای زیر مجموعه شرکت آبفای شرق استان تهران از جمله شهرهای شهرستان دماوند در مراجع ذیصلاح به تصویب رسیده است.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه های ایجاد تاسیسات فاضلاب شهر دماوند با اعتبار بیش از سه هزار میلیارد ریال به صورت رسمی آغاز شد خاطرنشان کرد: ایجاد تاسیسات فاضلاب شهرها یکی از زیرساخت های مهم و اساسی شهری به شمار می‌رود که ضمن پیشگیری از شیوع بیماری‌های مختلف ناشی از دفع غیربهداشتی فاضلاب، سبب حفظ منابع آب، خاک و محیط زیست و نیز ارتقای سطح بهداشت عمومی جامعه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شرق استان تهران گفت:‌ با تصفیه فاضلاب و تولید پساب مطابق با استانداردهای زیست محیطی، منبع پایدار آب به منظور مدیریت یکپارچه منابع آب به وجود می‌آید که می‌تواند به مصارف مختلف برسد.

این مقام مسئول به مشخصات فنی پروژه های طرح مذکور در دماوند پرداخت و گفت: این پروژه ها شامل ۲۵۰ کیلومتر شبکه در عمق ۲ تا ۷ متر، هفت کیلومتر خط انتقال در عمق ۷ تا ۲۲ متر، یک باب ایستگاه پمپاژ به ظرفیت ۶ هزار مترمکعب در شبانه روز و یک مدول تصفیه خانه فاضلاب با سه استریم به ظرفیت ۱۶ هزار مترمکعب در شبانه روز فعال است.

وی افزود: کلنگ زنی ۲ پروژه از پروژه های این طرح شامل ۳۰ کیلومتر شبکه جمع آوری و هفت کیلومتر خط انتقال به صورت رسمی انجام شد که برای تحقق اهداف تعریف شده در شهرهای شهرستان دماوند شامل رودهن و دماوند تمهیدات لازم به منظور تقسیط پیش فروش انشعاب فاضلاب تا پایان سال ۹۸ تمدید شد تا مشترکان بتوانند نسبت به پیش خرید انشعاب فاضلاب اقدام کنند.

محمدی یاد آورشد: درآمد حاصل از پیش فروش فاضلاب پاسخگوی تامین فقط ۳۰ درصد هزینه های اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب را می‌دهد و برای تکمیل طرح مستلزم گشایش ردیف اعتباری و تامین هزینه های مزبور از محل منابع عمومی دولت است.