تولید نفت را سه روزه افزایش می‌دهیم
تولید نفت را سه روزه افزایش می‌دهیم
وزیر نفت گفت: در صورت لغو تحریم صادرات نفت ایران، تولید نفت را سه روزه به میزان پیش از تحریم‌ها بر می‌برگردانیم.

به گزارش نبض انرژی، بیژن زنگنه عصر سه شنبه در حاشیه چهارمین همایش مسئولیت های اجتماعی صنعت نفت در جمع خبرنگاران ادامه داد: بیشترین تمرکز در این سال ها، غرب کارون و عسلویه بوده و خدمات اجتماعی و عمرانی در مناطق دیگر مانند سرخس و کنگان نیز اقداماتی انجام شده است.
وی افزود: پتروشیمی صنعت پخته ای است زیرا محصولات پایین دستی تولید می کند البته زنجیره ای دارد.
زنگنه ادامه داد: پتروشیمی تا سال ۱۴۰۰ دومین جهش بزرگ خود را تجربه می کند و تولید پتروشیمی نسبت به سال ۹۲ دو برابر شده و رقم تولید ۱۰۰ میلیون تن در سال عبور می کنیم.
وی گفت: در تدارک جهش سوم پتروشیمی هستیم و در نمایشگاه ایران پلاست می توان دستاوردهای پتروشیمی کشور را دید.
وزیر نفت با اشاره به اینکه امروزه صنایع پایین دست پتروشیمی سالانه ۶ میلیارد دلار خوراک می خرند و هیچ صنعت دیگری نداریم که  ۶ میلیارد دلار خوراک به پایین دست خود بدهد، افزود:  اینها تبدیل به محصولات نهایی می شود البته اکنون ظرفیت پایین دست پتروشیمی بسیار بالاتر است اما باید بازار برای فروش وجود داشته باشد.
زنگنه ادامه داد: این بازار بخشی صادراتی  و بخشی داخلی است. بازار داخلی به رشد اقتصادی نیاز دارد زیرا ایجاد ثروت امکان تقاضای بیشتر را فراهم می کند.
وی تاکید کرد: برای تحریک صادرات نیز به بهبود روابط بین المللی نیاز داریم.
وزیر نفت گفت: آیین نامه پترو پالایشگاه ها در حال نگارش است و تا پایان ماه وضعیت ۳۶۰ هزار بشکه سیراف به نتیجه می رسد.

زنگنه در پایان یادآورشد: مسئولیت مبارزه با جاسوسی و جلوگیری از نیروهای نفودی و نیروهای پرسنلی ۱۰۰ درصد بر عهده نیروهای اطلاعاتی و امنیتی کشور است و دستگاه های اجرایی مسئولیتی در این خصوص ندارند ما بارها اعلام کرده ام که باید از این حوزه ها حفاظت و مراقبت شود، زیرا نفت در خط مقدم حمله حضور دارد جنگ اقتصادی نفت در خط مقدم است.