رشد قیمت نفت در آخرین روز هفته میلادی
رشد قیمت نفت در آخرین روز هفته میلادی
انتشار داده های مثبت اقتصادی در آمریکا موجب افزایش تقاضا برای خرید نفت شد در حالی که همچنان کاهش عرضه در این بازار، موجب ادامه روند رشد این کالا شده است.

به گزارش نبض انرژی، افزایش ذخایر نفتی در آمریکا در هفته گذشته هم نتوانست مانعی برای رشد قیمت این کالا شود در حالی که دولت آمریکا در تلاش است تا قیمت این کالا و فروآورده های مصرفی آن را نزولی کند.

به این ترتیب، قیمت نفت برنت دریای شمال در آخرین روز معاملاتی هفته با رشد ۰.۱ درصدی به هر بشکه ۷۰ دلار و ۸۳ سنت رسید و قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس با رشد ۰.۰۸ درصدی به هر بشکه ۶۱ دلار و ۸۶سنت رسید.

کاهش نرخ بیکاری به ۳.۶ درصد (کمترین سطح ۵۰ ساله) و رشد میزان اشتغال زایی ۲۶۳ هزار نفری در ماه آوریل در مقابل انتظار ۱۸۱ هزار نفری موجب رونق بازار نفت و افزایش امیدواری به بهبود اوضاع اقتصادی جهان و رشد میزان ساخت و ساز شد.

این در حالی است که، تلاش آمریکا برای کاهش قیمت این کالا موجب شد ،طلای سیاه در هفته گذشته کاری در مجموع، افت هفتگی ۳ درصدی را به ثبت رساند که دومین هفته کاهشی متوالی این شاخص نفتی بود.

جهش اشتغالزایی ماه آوریل خبر خوبی برای اقتصاد آمریکا قلمداد می شود و این خبر موجب رشد شاخص های معاملاتی در بازار نیویورک و نزدک شد.

جارنه اشلدراپ، تحلیل گر اس ای بی در این خصوص اظهار داشت: افزایش میزان مشاغل در آمریکا به معنی افزایش استفاده از وسایل نقلیه و افزایش استفاده از گازوئیل و بنزین است . رشد میزان تقاضا برای فرآورده های نفتی با وجود کمبود عرضه، بازار نفت را با رشد قیمت ها مواجه ساخته است.