توزیع و عرضه مطلوبِ سوخت در مناطق سیل زده
توزیع و عرضه مطلوبِ سوخت در مناطق سیل زده
با گذشت چهار هفته از زمان وقوع سیل در استانهای شمالی، جنوبی و غربی کشور شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران توانسته است با تامین به موقع و مطلوب سوخت مورد نیاز هموطنان در مناطق سیل‌زده نقش مهمی در خدمات‌رسانی به مردم ایفا کند.

به گزارش نبض انرژی، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران تا به امروز توانسته است با  اقداماتی همچون «ارسال انواع سوخت رایگان به مناطق سیل‌زده، استقرار جایگاه‌های سیار سوخت‌گیری، تامین سوخت خودرو‌های امداد، ماشین‌آلات راهداری، بالگرد‌ها و تراکتورهای فعال در مناطق سیل‌زده» عملکرد قابل قبولی در سوخت‌رسانی مناسب و مستقیم به سیل‌زدگان داشته باشد.

بر اساس این گزارش، در شانزدهمین نشست کمیته بحران شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی که بیستم فروردین ماه سال‌جاری و با حضور مدیرعامل و اعضای کمیته بحران شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران تشکیل شد هماهنگی‌های لازم برای تسهیل و تسریع در فرآیند تحویل سوخت از طریق سامانه تجارت‌ آسان و با روش ایجاد «کد مشتری ویژه» به نهادهای امدادی و ستاد مدیریت بحران استان‌های سیل‌زده انجام شد.

علیرضا صادق آبادی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در این‌خصوص گفت:  تولید روزانه ۱۰۵ میلیون لیتر بنزین در شرایطی که کشور دچار بحران طبیعی شده و همچنین تامین سوخت خانوار شامل نفت سفید و گاز سیلندر در مناطق سیل‌زده ازجمله اقداماتی است که وزارت نفت از طریق شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی در این ایام انجام داده و جای قدردانی دارد.

سید محمد‌رضا موسوی‌خواه مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در این رابطه گفت: با تمهیدات اندیشیده شده پیش از وقوع سیل، در همه تاسیسات توزیع سوخت در سراسر کشور اعم از انبارهای نفت، واحدهای سوخت‌رسانی به هواپیماها، جایگاه‌ها و مجاری عرضه، آمادگی کامل وجود داشت و با وجود مشکلاتی که سیل در زمینه توزیع و عرضه سوخت ایجاد کرد، هیچ‌گونه کمبودی در این زمینه احساس نشد.

موسوی‌خواه، با بیان اینکه سوخت‌رسانی به تجهیزات و وسایل امدادی یکی دیگر  از وظایف شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در مناطق سیل‌زده است، خاطر‌نشان کرد: به همه ادوات و تجهیزات راه‌سازی که به صورت شبانه‌روزی در مناطق سیل‌زده در حال فعالیت بودند سوخت رایگان تحویل داده شده است.

توزیع رایگان سوخت در استان لرستان ادامه دارد

وی در ادامه گفت: خوشبختانه با احیای جایگاه‌های زیر‌‌آب‌رفته و همچنین استقرار جایگاه‌های سیار در مناطق لرستان، پلدختر، معمولان و بابازید از بروز کمبود سوخت در این مناطق جلوگیری شد.

موسوی‌خواه با اشاره به ادامه توزیع سوخت رایگان در مناطق سیل‌زده تا زمان عادی شدن شرایط، تصریح کرد: با هماهنگی‌های انجام شده توزیع گاز مایع رایگان به‌ویژه در مناطق سیل‌زده استان لرستان تا پایان فروردین ماه ادامه خواهد داشت.