افزایش تعرفه مشترکان پرمصرف آب و برق
افزایش تعرفه مشترکان پرمصرف آب و برق
وزیر نیرو گفت: با توجه به برنامه‌ریزی و اقدامات صورت گرفته، قطعا تعرفه مشترکان پرمصرف آب و برق تا پیش از شروع سال جدید افزایش می‌یابد.

به گزارش نبض انرژی، رضا اردکانیان امروز در حاشیه یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر، بهره‌وری و صرفه‌جویی انرژی در پاسخ به ایسنا درباره برنامه‌های صورت گرفته برای تفکیک سرمایه انرژی‌های تجدیدپذیر و برق‌رسانی روستایی از محل عوارض برق، اظهار کرد: تاکنون این مساله مهم و ضروری صورت نگرفته و منتظر ابلاغ قانونی بودجه هستیم و اکنون نیز مذاکرات خود با سازمان برنامه و بودجه ادامه می‌دهیم تا تکلیف تفکیک سرمایه مشخص شود و آن زمان می‌توان گفت که آیا این تفکیک سرمایه به صورت ۵۰ درصدی خواهد بود و یا خیر.

وی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود درباره وضعیت انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران، اظهار کرد: با توجه به حمایتی که در مجلس شورای اسلامی صورت گرفته به نظر می‌رسد که سال ۱۳۹۸ سال شکوفایی انرژی تجدیدپذیر باشد. علاوه بر این، با توجه به ظرفیت‌هایی که داریم، امکانی را برای صادرات این انرژی فراهم کرده‌ایم.

وزیر نیرو اضافه کرد: از این طریق، سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی می‌توانند با ایجاد زیرساخت‌های فراهم شده به دنبال تولید یا فروش برق باشند. درباره منابع مالی نیز باید گفت که در حال حاضر شرایط بهتری را تجربه می‌کنیم و امیدواریم که شرکت‌های سرمایه‌گذار با اطمینان خاطر بیش‌تری بتوانند به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

اردکانیان درباره ابلاغیه گام دوم که از سوی مقام معظم رهبری، مطرح شده است، اظهار کرد: بیانیه گام دوم مخاطب‌های متعدد و وسیعی دارد که نیازمند زمان برای تجزیه و تحلیل و تبدیل آن به برنامه‌های اجرایی هستیم، اما یکی از اصلی‌ترین فرازهایی که ما در وزارت نیرو خودمان را مخاطب قرار می‌دهیم، علاوه بر بحث ظرفیت‌سازی برای به کارگیری نیروهای شایسته، موضوع توجه به فرهنگ مصرف و اصلاح مصرف است.

وی با بیان این‌که این موضوعات زمینه‌هایی است که هرچه بیش‌تر روی آن‌ها کار شود، ایران در حوزه‌های مختلف ایمن‌تر خواهد شد.

وزیر نیرو با تاکید بر این موضوع که در حوزه مصرف به میزان بخش‌های دیگر الگوهای مناسبی را نداشته‌ایم، ادامه داد: باید زمینه‌هایی فراهم شود که با توجه به این موضوع بتوان این مهم را ارتقا داد و امیدواریم که در تمام بخش‌ها به ویژه آب و انرژی، موضوع مدیریت مصرف در یک حرکت وسیع گسترش یابد.

  • منبع خبر : ایسنا