توقف پروژه های شرکت OMV اتریش در ایران/استیل:شرکت های اروپایی پشتوانه سیاسی ندارند
توقف پروژه های شرکت OMV اتریش در ایران/استیل:شرکت های اروپایی پشتوانه سیاسی ندارند
پس از توقف و خروج شرکت های بزرگی همچون توتال از پروژه های نفتی ایران،مدیر اجرایی شرکت نفت و گاز چند ملیتی OMV اتریش گفت که این شرکت نیز پروژه های خود را در ایران به خاطر تحریم‌های آمریکا علیه تهران متوقف کرده است.

به گزارش نبض انرژی؛راینر استیل، مدیر اجرایی شرکت انرژی OMV اتریش گفت که این شرکت پروژه های خود را در ایران به خاطر تحریم‌های آمریکا علیه تهران متوقف کرده است ،چون این تحریم‌ها تهدیدی برای OMV هستند .
استیل در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت:« ما هیچ پروژه جدیدی در ایران اجرا نمی‌کنیم. ما پروژه ای در تهران نداریم. همه چیز متوقف شده است. حوادث اخیر نشان می‌دهد شرکت هایی که ریسک کار در ایران را می‌پذیرند کاملا ضمانت نمی‌شوند. شرکت‌های اروپایی علیرغم اقدامات انجام شده اعتمادی به ضمانت کافی در سطح سیاسی ندارند. همه در خطر مالی و خطرات بازارهای سرمایه قرار دارند. ایران در حال حاضر جزو نقشه OMV نیست ».
در پنجم نوامبر، دومین دوره تحریم های آمریکا علیه تهران پس از بیرون آمدن آمریکا از قرارداد اتمی برجام در ماه مه اجرایی شد. هدف این تحریم‌ها اعمال حداکثر فشار بر ایران برای مذاکره در مورد یک قرارداد جدید است .

  • منبع خبر : اسپوتنیک