۴ محصول دانش‌بنیان نفتی در شیراز رونمایی شد
۴ محصول دانش‌بنیان نفتی در شیراز رونمایی شد
۴ محصول دانش‌بنیان در حوزه تجهیزات ازدیاد برداشت مخازن نفتی و تجهیزات صنایع نفت و گاز در مرکز خدمات کسب و کار شهرک فناوری صنایع شیمیایی شیراز رونمایی شد.

به گزارش نبض انرژی، امروز با حضور مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از 4 محصول دانش بنیان در مرکز خدمات کسب و کار شهرک فناوری صنایع  شیمیایی شیراز رونمایی شد.

این محصولات شامل دستگاه سانتریفیوژ قطره نفت با کاربردی در روش‌های ازدیاد برداشت از میادین نفتی، لباس ضد اشعه با استفاده از فناوری نانو، غشای سرامیکی با کاربرد تصفیه آب و پساب‌های صنعتی و شیر سوزنی فشار بالا 1000 psi است.

محسن صالحی‌نیا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در این مراسم  بر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان به منظور استقرار در شهرک‌های صنعتی  تاکید کرد و اظهار داشت: از حضور واحدهای دانش بنیان در  شهرک صنعتی حمایت  می‌شود.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به تلاش  متخصصان  این شرکت دانش بنیان مستقر در طراحی و ساخت نسل جدید تجهیزات ازدیاد برداشت از مخازن نفتی گفت: با تلاش و همت متخصصان جوان دانشگاهی در این مجموعه دانش‌بنیان اقدامات مناسبی برای تکمیل زنجیره تولید و رفع نیازهای کشور انجام شده است.

وی حضور نخبگان دانشگاهی در این شرکت دانش‌بنیان را نقطه قوت این شرکت دانست و افزود: تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه و بهره‌گیری از توان و ظرفیت سایر واحدهای صنعتی در ساخت تجهیزات از مهم‌ترین مزایای استقرار این واحد در شهرک‌های  فناوری مستقردر شهرک‌های صنعتی است.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در بین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی مناسبی برای ایجاد زیرساخت‌های استقرار این واحدهای دانش بنیان در شهرک‌های صنعتی انجام شده است تا این واحدها با حداقل هزینه مستقر و به فعالیت در عرصه تولید بپردازند.

صالحی‌نیا با بیان اینکه این مجموعه دانش بنیان در مرکز خدمات فناوری و کسب و کار شهرک صنعتی شیراز مستقر شده است گفت: در اغلب استان‌های کشور زیرساخت‌های مورد نیاز در قالب شهرک‌های فناوری پیش‌بینی شده است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس نیز بیان کرد: شهرک فناوری صنایع شیمیایی شیراز نخستین و تخصصی‌ترین شهرک صنعتی صنایع شیمیایی کشور است که با هدف توسعه و گسترش تعاملات و ارتباطات فناوری صنایع مرتبط با نفت، گاز و پتروشیمی مستقر در فارس و جنوب کشور با واحدهای فناور و مراکز علمی، پژوهشی و دانشگاهی ایجاد شده است.

فتوحی افزود: شهرک فناوری صنایع شیمیایی دارای 10 هکتار مساحت و مرکز خدمات کسب‌وکار نیز دارای 5 هزار و 300 مترمربع زیربنا بوده که با اعتباری افزون‌بر 100 میلیارد ریال ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه هم‌اینک در مرکز خدمات فناوری و کسب‌وکار شیراز 29، شرکت در حوزه‌های فنی و مهندسی و مشاوره‌ای، آزمایشگاه‌های مرجع، واحدهای دانش‌بنیان، فن‌بازار منطقه‌ای فارس، کلینیک صنعت و بخش‌های علمی و تحقیقاتی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی این استان مستقر شده‌اند گفت:این شرکت ها  آماده ارائه خدمات مختلف مشاوره‌ای و ارائه دانش فنی و مهندسی به صنایع شیمیایی و نفت و گاز و پتروشیمی هستند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزود: ارزش ریالی قراردادهای مشاوره ای این شرکت‌ها در 10 ماهه امسال بیش از 12 میلیارد ریال بوده است.