کیش قطب پشتیبانی صنایع نفت و گاز در کشور
کیش قطب پشتیبانی صنایع نفت و گاز در کشور
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در مراسم گشایش نمایشگاه بین المللی انرژی گفت: جزیره کیش به دلیل دارا بودن میدان های گازی و استقرار شرکت های دانش بنیان به قطب پشتیبانی صنایع نفت و گاز در کشور تبدیل شده است.

به گزارش نبض انرژی،در مراسم افتتاح پانزدهمین نمایشگاه بین المللی انرژی که با حضور 135 شرکت داخلی وخارجی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی کیش برگزارشد دکتر غلامحسین مظفری با اشاره به توانمندیهای جزیره کیش در ارائه خدمات پشتیبانی به صنایع نفت وگاز افزود: سازمان منطقه آزاد کیش از همکاری های مشترک شرکت های توانمند داخلی و برند های معتبر خارجی در حوزه انرژی برای اجرای پروژه های کلان نفت و گاز حمایت ویژه می کند.

  وی در حاشیه بازدید از غرفه های این نمایشگاه با اشاره به بسیج تمامی امکانات سازمان منطقه آزاد کیش اعم از سخت افزاری و نرم افزاری برای حمایت از مبتکران، استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان تصریح کرد: بستری فراهم شده تا مراحل ثبت، راه اندازی و استقرار این شرکت ها در کوتاه ترین بازه زمانی انجام شود و برای این منظور ساختمانی ۱۱ طبقه برای آغاز فعالیت این شرکت ها درنظرگرفته شده ودرحال آماده سازی است.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش با ابراز خرسندی از توافقات انجام شده بین این سازمان و دانشگاه های توانمند مستقر در جزیره اظهار داشت: با عنایت به جایگزینی فعالیت های کار آفرینی بر رویکردهای آموزشی در مراکز آموزش عالی، درصدد ایجاد مراکز فناوری و کارخانه نوآوری هستیم.

مظفری در پاسخ به سوال خبرنگاران راه اندازی بورس بین الملل در کیش را مهم ارزیابی کرد و گفت: وجود زیر ساخت ها و شرکت های فعال در عرصه بورس، کیش را به مرکز نهایی پولی ومالی منطقه ای و بین المللی تبدیل می کند.

به گفته مهرشاد صدیقی مجری برگزاری نمايشگاه بين المللی انرژی كيش دراین دوره  شرکت های حاضر از كشورهای آمریکا، بلژیک، چین، ایتالیا، ژاپن، انگلستان، جمهوری چک، هلند، امارات متحده عربی، روسیه، کره جنوبی و کشورمان آخرين ظرفيت های سرمايه گذاری و دستاوردهای سازندگان و توليدكنندگان نفت، گاز، پتروشيمی، آب و برق و انرژی های نو را به نمایش گذاشته اند.

گفتنی است حضور شرکت های دانش بنیان، شرکت های ده گروه کالایی نفت، سازندگان تجهیزات صنعت نفت، گاز، پتروشیمی، آب و برق و انرژی های نو از ویژگی های متمایز نمایشگاه امسال است.

یاد آور می شود نمایشگاه بین المللی انرژی کیش که از دوشنبه یکم بهمن درکیش آغاز به کار کرد تا ۴ بهمن میزبان فعالان و علاقمندان در حوزه انرژی است.