طرح گازرسانی به 147 واحد صنعتی با اعتبار 240 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد
طرح گازرسانی به 147 واحد صنعتی با اعتبار 240 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد
مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون 210 واحد صنعتی و تولیدی در استان گلستان از نعمت گاز بهره‌مند شده و در ایام دهه فجر نیز 147 واحد صنعتی از این نعمت برخوردار می‌شوند.

به گزارش نبض انرژی،محمدرحیم رحیمی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت 40 سالگی پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر اظهارداشت: در ایام دهه فجر امسال و جشن‌های 40 سالگی پیروزی انقلاب اسلامی، گازرسانی به 7 روستا در شرق استان گلستان و 147 واحد صنعتی با اعتبار 240 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود:همچنین در این ایام عملیات اجرایی گازرسانی به 24 روستا و 48 واحد صنعتی و تولیدی با اعتبار 364 میلیارد ریال آغاز می‌شود

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان بیان داشت: مهم‌ترین پروژه‌های ایام دهه فجر خط تغذیه کمکی گرگان به کردکوی است که روستاها و واحدهای صنعتی و تولیدی این مسیر از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

وی ادامه داد: مجموع اعتبارات افتتاح و کلنگ‌زنی حوزه گاز استان در دهه فجر امسال 586 میلیارد ریال است.

رحیمی با بیان اینکه شتاب گازرسانی به واحدهای تولیدی و صنعتی با توجه به اشتغال و تولید این واحدها بیشتر شده است، گفت: حرکت خوبی در امر گازرسانی به واحدهای تولیدی و صنایع از سال 96 آغاز شده و واحدهای تولیدی که از سال 92 تا سال 95 مصرف سوخت مایع داشته و در این لیست قرار دارند، شتاب گازرسانی آنها با هدف تولید و اشتغال بیشتر، سرعت بیشتری گرفته است.

مدیرعامل شرکت گاز گلستان خاطرنشان کرد: امسال تاکنون 210 واحد تولیدی از نعمت گاز بهره‌مند شدند و بیش از 90 درصد واحدهای تولیدی استان گازرسانی شدند. در حال حاضر 2 هزارو 686 واحد تولیدی در استان از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

وی یادآور شد: همه شهرهای استان 100 درصد و بیش از 95 درصد روستاها از نعمت گاز برخوردار بوده و در کنار این فعالیت های 64 جایگاه CNG ، نیروگاه علی‌آبادکتول و سیمان گالیکش به عنوان صنایع بزرگ از گاز برای مصارف خود استفاده می‌کنند.