بعد از انقلاب تولید برق در کشور ۱۰ برابر شده است
بعد از انقلاب تولید برق در کشور ۱۰ برابر شده است
نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی گفت: بعد از انقلاب تولید برق در کشور ۱۰ برابر شده است.

به گزارش نبض انرژی،آیت الله دری نجف آبادی نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی در جمع مدیران و معاونین نیروگاه حرارتی شازند گفت: بعد از انقلاب تولید برق در کشور ۱۰ برابر شده است.

آیت الله دری نجف آبادی نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی در جمع مدیران و معاونین نیروگاه حرارتی شازند گفت: بعد از انقلاب تولید برق در کشور ۱۰ برابر شده است و امروزه انواع نیروگاه‌ها در کشور تولید شده و تکنولوژی نصب راه اندازی و انتقال این حوزه در کشور است.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: وزارت نیرو وزارتی ریشه‌دار خدمتگزار و ارزشمند و یکی از وزارتخانه‌های مادر و سرنوشت ساز کشور است که چهدر بخش برق و چه در بخش آب به صورت ۲۴ ساعته در خدمت مردم است.

وی اضافه کرد: سرمایه‌گذاری‌های وزارت نیرو باید در انرژی‌های نو باشد ودر مصرف باید صرفه جویی و در مدیریت تامین آب برنامه‌ریزی شود تا بهره‌وری از همه لحاظ به ۱۰۰ درصد برسد و نیروگاه حرارتی شازند باید با تمام ظرفیت ۱۰۰ درصد در حال فعالیت باشد و مصالح کشور را در نظر بگیرد.

مجلس و مجمع تشخیص مصلحت در واگذاری‌ها بازنگری کند

نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: در خصوصی سازی‌ها باید بیشترتدبیر شود و واگذاری‌ها باید از سوی مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد بازنگری کلی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: واگذاری‌ها باید در راستای بهره وری بهتر به مردم واگذار شود و سرمایه ملی را به افراد سودجو و دلال واگذار نکنیم و کارشناسان هم در بحث قیمت گذاری همه موارد از جمله سرمایه گذاری‌های ارزی و ریالی و انسانی را مد نظر قرار دهند.

بادرستانی مدیرعامل نیروگاه حرارتی شازند هم دراین جلسه گفت: نیروگاه حرارتی شازند یکی از پروژه‌های عظیم ملی است که سالیانه شش و نیم میلیارد کیلووات ساعت برق تولید می‌کند و برق تولیدی نیروگاه با پنجاه دقیقه مصرف برق کل کشور در ۲۴ ساعت برابر است.

بادرستانی افزود: برق تولیدی در نیروگاه شازند نسبت به برق تولیدی شرکت‌های چینی و خارجی‌ها ۶۰ درصد ارزان‌تر برای دولت تمام می‌شود.

وی اظهار کرد: در سنوات گذشته بیش از ۹۸ درصد از سوخت مورد نیاز نیروگاه گاز بوده است و در مصرف آب هم کم مصرف بوده ایم و فقط از ۳ حلقه چاه آب در تابستان بهره برداری می‌کنیم که در زمستان یک حلقه چاه در مدار است.

مدیرعامل نیروگاه حرارتی شازند ادامه داد: در حال حاضر نیروگاه برق شازند رتبه سوم ارزیابی در کل کشور را دارد و مشکلی که در حال حاضر با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم مشکل نقدینگی است، ولی با این وجود به کار لطمه‌ای وارد نشده است.