نصب بیش از 11 مگاوات تجهیزات انرژی تجدیدپذیر در مناطق شرقی اصفهان
نصب بیش از 11 مگاوات تجهیزات انرژی تجدیدپذیر در مناطق شرقی اصفهان
شرکت توزیع برق اصفهان با همکاری برق منطقه‌ای این استان و با سرمایه بخش خصوصی بیش از 11 مگاوات تجهیزات انرژی‌های تجدید پذیر را در محدوده بخش جرقویه و دیگر مناطق شرقی اصفهان نصب و در مدار بهره‌برداری قرار داده است.

به گزارش نبض انرژی،در شرایط اقتصادی امروز، سرمایه گذاری در تولید برق به خصوص انرژی‌های پاک و تجدید پذیر در هر شکل و نوع ممکن علاوه بر آنکه صرفه اقتصادی دارد و سود آوری آن اطمینان بخش و محصول تولیدی آن نیز مورد نیاز جامعه و در تضمین دولت است از لحاظ پایداری شبکه نیز ایجاد نیروگاه‌های تولید پراکنده نقش بسزایی در تنظیم ولتاژ خواهد داشت؛ افزون بر آن با ساختارهای زیست محیطی به خصوص تولید انرژی‌های تجدید پذیر سازگاری زیادی دارد.
علاوه بر این 11 مگاوات، یک واحد نیروگاه گازی بزرگ با ظرفیت 25 مگاوات در مجاورت پست عمار و تعداد 5 نیروگاه گازی کوچکتر با مجموع ظرفیت عملی در حدود 12 مگاوات در محدوده شهرک‌های صنعتی جی و سگزی و محمدآباد جرقویه نصب و راه اندازی شده است.
از آنجا که نیروگاه‌های فتوولتائیک در مقایسه با دیگر نیروگاه‌های تجدید پذیر مستلزم سرمایه گذاری کمتری هستند و از همه مهم‌تر هیچ محدودیتی در حداقل توان قابل نصب نیروگاه فتوولتائیک وجود ندارد این سرمایه گذاری می‌تواند بسیار سودمند بوده و با توجه به اینکه ارزش پول ما همواره تحت تأثیر تورم قرار دارد، این سرمایه گذاری برای بسیری از صنایع امری حیاتی است.
این نوع سرمایه گذاری جز معدود راه‌هایی است که می‌تواند حجم این پول را سریع‌تر از سرعت افت ارزش آن افزایش دهد به عبارتی نیروگاه‌های فتوولتائیک در مقایسه با دیگر نیروگاه‌های انرژی تجدید پذیر به دلیل اینکه در آنها تبدیل انرژی به صورت مکانیکی صورت نمی‌پذیرد هزینه بهره برداری ناچیزی داشته و از طرف دیگر طول عمر بسیار بالاتری دارند.
اکثر تولید کنندگان پنل های خورشیدی تولیدات خود را تا ۸۰ درصد توان نامی به مدت ۲۵ سال گارانتی می‌نمایند و در صورت انتخاب درست تجهیزات و اجرای صحیح، بهره برداری از نیروگاه هزینه‌ای جز نظافت پنل‌ها نخواهد داشت.