آزادسازی بیش از 96 هزار متر مربع از بستر و حریم رودخانه تارود دماوند
آزادسازی بیش از 96 هزار متر مربع از بستر و حریم رودخانه تارود دماوند
سرپرست امور منابع آب دماوند از آزادسازی بستر و حریم رودخانه تاررود دماوند به میزان 96 هزار و 600 متر مربع خبر داد.

به گزارش نبض انرژی، از وزارت نیرو “منصور مردانی” با بیان این مطلب اظهار کرد: با تلاش گروه گشت و بازرسی و اخذ دستور قضایی، 96 هزار و 600 متر مربع از اراضی بستر و حریم رودخانه تارود در روستای زره‌در، در بخش مرکزی شهرستان دماوند آزادسازی شد.
وی با بیان اینکه با آماده‌سازی و تکمیل پرونده‌های تخلفی در روستای زره‌در بخش مرکزی شهرستان دماوند 29 فقره دستور قضایی اخذ شد، تصریح کرد: در این عملیات بالغ بر 1000 متر مربع دیوار و گابیون‌بندی و بیش از 200 متر فنس‌کشی نیز تخریب شد.
مردانی با اشاره به اینکه در این عملیات چندین بنا، استخر و آلاچیق نیز تخریب شد، عنوان کرد: اقدامات حقوقی لازم توسط کارشناسان امور جهت دریافت هزینه‌های تخریب، خسارات و جریمه‌های مربوطه در دست اقدام بوده و در حوزه قضایی دماوند در حال پیگیری است.
سرپرست امور منابع آب دماوند همچنین اضافه کرد: میزان مساحت آزادسازی در پیش‌بینی عملکرد این امور در سال 1397 معادل 8 هکتار در نظر گرفته شده بود که با تخریب صورت گرفته، میزان کل مساحت آزادسازی به حدود 16 هکتار رسید.
مردانی در پایان خاطرنشان کرد: افرادی که قصد انجام معامله در نزدیکی رودخانه‌ها را دارند حتما پیش از انجام معامله از شرکت آب منطقه‌ای تهران استعلام‌های لازم را اخذ کنند تا در آینده متحمل ضرر و زیان نشوند.
امور منابع آب دماوند به‌عنوان متولی آب در حوزه عملکرد خود و به‌عنوان نماینده شرکت آب منطقه‌ای تهران با هرگونه تخلف و سوء استفاده از منابع آب سطحی و زیرزمینی برخورد جدی و قانونی می‌نماید.

سیمای انرژی