تولید دوباره بنزین در پالایشگاه کوردون ونزوئلا
تولید دوباره بنزین در پالایشگاه کوردون ونزوئلا
شرکت نفتی دولتی PDVSA ونزوئلا تولید بنزین در پالایشگاه کوردون به ظرفیت ۳۱۰ هزار بشکه در روز را ازسرگرفت.
شرکت نفتی دولتی PDVSA ونزوئلا تولید بنزین در پالایشگاه کوردون به ظرفیت ۳۱۰ هزار بشکه در روز را ازسرگرفت.
به گزارش نبض انرژی، واحد کرکینگ کاتالیتیک پالایشگاه کوردون که برای تولید بنزین ضروری است، هفته گذشته در پی بروز آتش سوزی در این پالایشگاه که به سرعت مهار شد، فعالیتش متوقف شد.
ایوان فریتس، رهبر اتحادیه کارگران اظهار کرد تولید این پالایشگاه چند روز پس از این حادثه از سرگرفته شد و اکنون ۳۰ هزار بشکه در روز بنزین تولید می‌کند. یک منبع آگاه دیگر که مایل نبود نامش فاش شود، اظهار کرد فعالیت واحد کرکینگ از اواخر هفته گذشته ازسرگرفته شد.
کوردون تنها پالایشگاهی است که در حال حاضر در ونزوئلا بنزین تولید می‌کند. شبکه پالایشگاهی ونزوئلا ۱.۳ میلیون بشکه در روز ظرفیت پالایش دارد اما به دلیل سالها عدم سرمایه گذاری و انجام به موقع فعالیتهای تعمیراتی عمدتا متوقف مانده است و تحریمهای آمریکا هم مانع از واردات بنزین به این کشور شده و ونزوئلا را با بحران کمبود شدید بنزین مواجه ساخته است.
با این حال وضعیت کمبود بنزین در شش هفته اخیر به دلیل ازسرگیری تولید پالایشگاه کوردون و تحویل محموله های سوخت ایران در فاصله اواخر مه تا اوایل ژوئن، تا حدودی بهبود پیدا کرد. شرکت PDVSA در حال حاضر ۶۰ هزار بشکه در روز بنزین به جایگاههای سوخت توزیع می کند که بالاتر از ۳۰ هزار بشکه در روز در اوج بحران کمبود بنزین در ماه مه است.
بر اساس گزارش رویترز، قرنطینه سراسری در ونزوئلا برای مقابله با شیوع ویروس کرونا به کاهش تقاضا برای سوخت کمک کرده است.
منبع: ایسنا