افتتاح کارخانه تولید پانل خورشیدی در ترکیه
افتتاح کارخانه تولید پانل خورشیدی در ترکیه
نخستین کارخانه یکپارچه تولید پانل خورشیدی ترکیه قرار است ماه آینده در منطقه صنعتی آنکارا به بهره برداری برسد.
نخستین کارخانه یکپارچه تولید پانل خورشیدی ترکیه قرار است ماه آینده در منطقه صنعتی آنکارا به بهره برداری برسد.
به گزارش نبض انرژی، بر اساس بیانیه گروه کالیون سرمایه گذار پروژه، این پروژه اهمیت قابل توجهی در سیاست ملی انرژی ترکیه دارد.
طبق اظهارات رئیس هیئت مدیره گروه کالیون “این کارخانه پانل های خورشیدی برای نیروگاه  1000 مگاواتی Karapınar تولید خواهد کرد. 70 درصد تجهیزات این نیروگاه از منابع داخلی تامین می شود. با راه اندازی نیروگاه Karapınar، سهم انرژی خورشیدی در تولید برق ترکیه 20 درصد افزایش می یابد. همچنین با تولید پانل های خورشیدی در این کارخانه و تولید برق در کارخانه Karapınar ، کسری بودجه سالانه ترکیه 400 میلیون دلار کاهش می یابد.
وی اضافه کرد این گروه یک مرکز تحقیق و توسعه در کارخانه ساخت پانل خورشیدی یکپارچه ایجاد می کند.
وی خاطرنشان کرد: حدود 100 مهندس در این مرکز مشغول به کار خواهند بود که  نقش مهمی در تولید فناوری ملی ترکیه خواهند داشت.
این مرکز در ماه آگوست افتتاح می شود و نخستین مرکز تولید یکپارچه پانل خورشیدی در اروپا و خاورمیانه با ظرفیت سالانه تولید  500 مگاوات پانل خورشیدی می باشد. 1400 نفر در این کارخانه مشغول به کار خواهند شد.
با بهره برداری از این کارخانه  از انتشار 1.5 میلیون تن دی اکسید کربن در سال جلوگیری می شود. سرمایه گذاری انجام شده برای این پروژه در حدود 1 میلیارد دلار بوده است.
ظرفیت انرژی تجدید پذیر ترکیه طی یک دهه گذشته با نرخ رشد سالانه 11 درصدی،  رشد قابل ملاحظه ای داشته است. دولت ترکیه در سالهای اخیر، سیاست افزایش امنیت انرژی، کاهش وابستگی به منابع خارجی انرژی و متنوع سازی منابع تامین انرژی را در دستور کار دارد. تلاش های این کشور در زمینه انرژی های تجدیدپذیر و احداث خطوط لوله جدید و واردات LNG در این راستا ارزیابی می شود.
منبع: ایلنا