پس از هشت سال، شروع مجدد عملیات اجرایی سد شهید بروجردی
پس از هشت سال، شروع مجدد عملیات اجرایی سد شهید بروجردی
مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان از شروع مجدد عملیات اجرایی پروژه سد شهید بروجردی خبر داد.
مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان از شروع مجدد عملیات اجرایی پروژه سد شهید بروجردی خبر داد.
به گزارش نبض انرژی، داریوش حسن‌نژاد در حاشیه بازدید عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی از سد شهید بروجردی که امروز چهاردهم تیرماه صورت گرفت، با بیان اینکه سد شهید بروجردی ‌در سال ۹۱ آغاز به‌کار کرد، افزود: هدف از اجرای این طرح تامین آب شرب و صنعت شهرستان بروجرد به صورت بلندمدت و پایدار خواهد بود و تاکنون ۶۰ میلیارد ریال نیز برای ساختمان سد هزینه شده که به‌علت کمبود اعتبار، این پروژه به حالت نیمه تعطیل درآمد.
وی تصریح کرد: خوشبختانه در سال ۹۹ اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال به این سد اختصاص داده‌اند و همین امر باعث استارت مجدد عملیات اجرایی این پروژه شد، مشکل اصلی کمبود اعتبار است که حمایت مسئولین را می‌طلبد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان خاطرنشان کرد: پیمانکار طرح عمران تولیدی نیرو از پیمانکاران سد ساز توانمند است که در بحث سد سازی تجربه بالایی دارد و برای روشن نگه داشتن چراغ این پروژه از هیچ تلاشی دریغ نکرده که جای تشکر دارد. 
محمود رحمتی، مدیر پروژه سد شهید بروجردی نیز در حاشیه این بازدید با ارائه گزارش کاملی در مورد مشخصات فنی پروژه، به نماینده مردم شهرستان بروجرد، گفت: این سد در شمال شهرستان بروجرد در حالی احداث می‌شود که از نوع سنگریزه‌ای با هسته رسی بر روی رودخانه گندل گیلان و در حوضه آبریز دز قرار می‌گیرد.
وی اضافه کرد: ارتفاع این سد ۴۵ متر با طول تاج ۳۵۰ مترو حجم تنظیم آب ۲۴ میلیون متر مکعب و میزان اشتغالزایی به‌طور مستقیم ۶۰۰ نفر است.
رحمتی در مورد اجزای اصلی سد، بیان کرد: تجهیز کارگاه، ساخت کالورت انحراف، خاکبرداری ۱۵۰ هزار مترمکعب، خاکریزی ۸۵۰ هزار متر مکعب، بتن‌ریزی ۲۲ هزار مترمکعب، حفاری و تزریق 7500 متر طول، هیدرومکانیکال ابزار دقیق و ساخت سرریز از اجزای اصلی طرح شهید بروجردی خواهند بود.
مدیر پروژه سد شهید بروجردی ادامه داد: از  اقدامات صورت گرفته تاکنون در این پروژه می‌توان به تجهیز کارگاه متناسب با نیاز کارگاه، خاکبرداری محل کالورت و جناح راست ۴۰ هزار  مترمکعب و بتن مگر قسمتی از کالورت و همچنین جاده دسترسی سد اشاره کرد.
منبع: ایسنا