گازرسانی به واحدهای صنعتی و صرفه‌جویی سوخت مایع
گازرسانی به واحدهای صنعتی و صرفه‌جویی سوخت مایع
مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان از صرفه‌جویی در ۳۷ میلیون لیتر سوخت مایع با گازرسانی به واحدهای صنعتی تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال خبر داد.
مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان از صرفه‌جویی در ۳۷ میلیون لیتر سوخت مایع با گازرسانی به واحدهای صنعتی تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال خبر داد.
به گزارش نبض انرژی، احمد فعله‌گری در شانزدهمین نشست استانی کارگروه گازرسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی که با حضور نمایندگان اداره‌ها و سازمان‌های عضو کارگروه برگزار شد، رونق صنعت را نشانه توسعه هر استان دانست و گفت: در استان کردستان گازرسانی به ۲ هزار و ۳۸۶ صنعت جزء و عمده، نیروگاه سیکل ترکیبی تولید برق در سنندج و ۵۲ جایگاه CNG انجام شده است.
وی افزود: در سه سال گذشته یک هزار و ۱۱۳ واحد صنعتی که مشمول قانون مصوبه شورای اقتصاد هستند و همچنین واحدهایی که از سوخت مایع استفاده می‌کردند، شناسایی شده که در مجموع سالانه مصرف‌کننده ۴۸ میلیون لیتر فرآورده های نفتی بودند.
مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان همچنین تصریح کرد: جمع کل واحدهای گازدارشده صنعتی براساس مصوبه شورای اقتصاد تا پایان اردیبهشت ماه امسال۵۴۰ واحد صنعتی بوده که با اجرای ۳۵۰ کیلومتر شبکه گازرسانی، ۳۷ میلیون لیتر سوخت مایع صرفه‌جویی شده است.
فعله‌گری یادآور شد: در آغاز سال نو و با همه محدودیت‌ها ناشی از شیوع ویروس کرونا و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با تلاش کارکنان و پیمانکاران اجرایی تا پایان اردیبهشت ماه ۱۶ واحد صنعتی گازدار شده است.
وی در پایان تصریح کرد: با توجه به فرمان مقام معظم رهبری در نام‌گذاری سال ۹۹ به عنوان سال جهش تولید، برای گازرسانی به ۱۳۳ واحد صنعتی اقدام می‌شود که با تحقق این هدف گام‌های اساسی برای تحقق جهش تولید بر داشته خواهد شد و به این ترتیب سالانه در مصرف ۷ میلیون لیتر سوخت‌های مایع صرفه‌جویی می‌شود.
در ادامه این نشست برهان فهری، رئیس گازرسانی به صنایع شرکت گاز استان کردستان گزارشی از عملکرد این شرکت در زمینه مصوبه شورای اقتصاد و برنامه‌های آینده ارائه داد و اعضای حاضر در این نشست نیز نظرات خود را برای بهبود عملکرد و تعامل بیشتر سازمان‌های مرتبط با امر گازرسانی به صنایع بیان کردند. 
در سال ۹۸ تعداد ۲۱۱ واحد صنعتی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند که سالانه جایگزین ۸ میلیون لیتر سوخت مایع شده است.
منبع: شانا