کاهش تولید نفت خام نیجریه
کاهش تولید نفت خام نیجریه
کاهش شمار دکل‌های حفاری در نیجریه، تولید نفت خام این کشور را کاهش داد.
کاهش شمار دکل‌های حفاری در نیجریه، تولید نفت خام این کشور را کاهش داد.
به گزارش نبض انرژی، تازه‌ترین داده‌های سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) نشان می‌دهد تولید نفت خام نیجریه در ماه مه با کاهش ۱۸۵ هزار بشکه در روز به یک میلیون و ۵۹۰ هزار بشکه در روز رسیده است.
اوپک و متحدانش موسوم به اوپک پلاس، در ماه آوریل توافق کردند که تولید نفت خام را برای ماه‌های مه و ژوئن ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهند. این کاهش تولید با کمی تغییر و به مقدار ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز یک ماه دیگر و تا پایان ماه ژوئیه تمدید شد.
تیمیپره سیلوا، وزیر نفت نیجریه، ماه آوریل اعلام کرده بود که پس از کاهش تولید، تولید نفت نیجریه در ماه‌های مه و ژوئن یک میلیون و ۴۱۲ هزار بشکه در روز و تولید میعانات نفتی بین ۳۶۰ تا ۴۶۰ هزار بشکه در روز خواهد بود.
این در حالی است که اوپک اعلام کرد سطح تولید نیجریه، براساس منابع ثانویه، ۱۸۰ هزار بشکه در روز یا حدود ۱۳ درصد بالاتر از سهمیه این کشور است.
شمار دکل‌های نفتی فعال در این کشور در ماه مه به دلیل سقوط قیمت‌ها و تضعیف تقاضای نفت خام ۵۰ درصد کاهش یافت.
داده‌های شرکت بیکر هیوز و اوپک نشان می‌دهد شمار دکل‌های نیجریه در ماه مه از ۱۶ دستگاه در ماه آوریل و ۲۱ دستگاه در ماه مارس به هشت دستگاه کاهش یافته است.
گفته می‌شود صادرات گاز طبیعی مایع‌شده (ال‌ان‌جی) امسال چهار کشور صادرکننده منطقه – نیجریه، آنگولا، گینه استوایی و کامرون – نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییری نکرده است.
منبع: شانا