برنامه توانیر، تابستان بدون خاموشی
برنامه توانیر، تابستان بدون خاموشی
معاون هماهنگی توزیع توانیر، گذر ازتابستان بدون اعمال خاموشی را مهمترین برنامه توانیر در حوزه مدیریت مصرف برق در سال جاری بیان کرد.
معاون هماهنگی توزیع توانیر، گذر ازتابستان بدون اعمال خاموشی را مهمترین برنامه توانیر در حوزه مدیریت مصرف برق در سال جاری بیان کرد.
به گزارش نبض انرژی، غلامحسین رخشانی مهر با بیان اینکه آمادگی برای ارائه برنامه‌های جامع‌تر و کامل‌تر در حوزه صنعت برق داریم، گفت: اجرای برنامه صفر ۹۹ مهمترین طرح در دست اقدام است.

وی با اظهار اینکه مشترکان برق، بازیگران اصلی طرح صفر ۹۹ هستند، خواستار همکاری مشترکان برای مدیریت و کاهش مصرف برق شد و گفت: امیدواریم سالی بدون خاموشی برق را در کشور داشته باشیم.

وی عنوان کرد: سال بدون خاموشی برق با داشتن شبکه پایدار و مطمئن از برنامه‌های سال جاری بوده و برای تحقق این هدف، تاب آوری در صنعت برق مسئله‌ای مهم است و باید ارزیابی‌های ما از مستحکم سازی شبکه برق دقیق و منطقی باشد.

رخشانی مهر با اظهار اینکه هوشمندسازی به تاب آوری شبکه‌های برق و مستحکم سازی کمک می‌کند، افزود: اگر هوشمندسازی را صرفاً اتوماسیون ترجمه کنیم در صورت وقوع حادثه دچار صدمه خواهد شود، اما اگر به مفهوم استاندارد درنظر گیریم، اتفاقات خوبی در حوزه مستحکم سازی رخ خواهد داد.

معاون هماهنگی توزیع توانیر به حادثه برف سال گذشته در استان گیلان اشاره کرد و گفت: ما نیاز داریم علاوه بر ایجاد زیرساخت و استحکام شبکه، به حوزه بازیابی و دوام شبکه‌ها و هوشمندسازی توجه کنیم.

رخشانی یادآور شد: در سال گذشته برنامه‌هایی برای هوشمندسازی شبکه برق و تحول دیجیتال در کشور آغاز شده است و تاب آوری در برنامه‌های تحول دیجیتال نقش مهمی دارد و هوشمند سازی سبب ارتقای تاب آوری خواهد شد.

وی افزود: تاب آوری میزان دوام شبکه‌ها برابر حوادث است و مسلح سازی و دوام شبکه در این طرح امری مهم به شمار می‌رود.

رخشانی مهر با بیان اینکه ارزیابی درستی از تاب آوری شبکه‌ها نداریم، گفت: هوشمندسازی و اتوماسیون می‌تواند شدت حادثه را کاهش دهد.

منبع: برق نیوز