کرونا قیمت سوخت در پاکستان را برای سومین بار کاهش داد
کرونا قیمت سوخت در پاکستان را برای سومین بار کاهش داد
دولت پاکستان برای سومین بار طی سه ماه اخیر با هدف ارائه تسهیل به مردم در وضعیت حاکم ناشی از شیوع کرونا، روز یکشنبه قیمت فرآورده‌های نفتی را کاهش داد.
دولت پاکستان برای سومین بار طی سه ماه اخیر با هدف ارائه تسهیل به مردم در وضعیت حاکم ناشی از شیوع کرونا، روز یکشنبه قیمت فرآورده‌های نفتی را کاهش داد.
به گزارش نبض انرژی، پس از کاهش قیمت جهانی نفت به دلیل گسترش ویروس کرونا، اثرات آن به پاکستان نیز رسید و باعث شدتا دولت این کشور در ۱۱ اسفند ماه گذشته و ۱۲ اردیبهشت امسال قیمت سوخت را کاهش دهد.
براساس گزارش منابع رسمی پاکستان، این کشور در ادامه مقابله با چالش‌های معیشتی پیش روی مردم ناشی از شیوع ویروس کرونا که تنها در ماه آوریل ۳۲۰ میلیون دلار به بخش و نفت و گاز خسارت زد، قیمت فرآورده‌های نفتی از جمله بنزین و گازوئیل را برای سومین بار طی سه ماه اخیر پایین آورد.
قیمت فرآورده‌های نفتی از جمله بنزین، نفت سفید و گازوئیل سبک در این کشور از امروز به ازای هر لیتر به ترتیب ۷، ۱۱ و ۹ روپیه ارزان شد.
کاهش نرخ سوخت در پاکستان در آخرین روز ماه می ‌به طور رسمی اعلام شد و قیمت‌های جدید از بامداد دوشنبه ۱۲ خرداد برابر با ۱ ژوئن ۲۰۲۰ میلادی در سراسر این کشور به اجرا درمی آید.
قیمت بنزین در پاکستان با کاهش ۷.۶ روپیه‌ای در هر لیتر به ۷۴.۵۸ روپیه (حدود ۷ هزار و ۳۸۳ تومان) و نفت سفید نیز با کاهش ۱۱.۸۸ روپیه‌ای به ۳۵.۵۶ روپیه (حدود ۳ هزار و ۵۲۰ تومان) رسید.
بنا بر این گزارش، قیمت دیگر حامل‌های انرژی در پاکستان نیز با کاهش سه تا پنج درصدی همراه بوده است. طبق آمار ارائه شده امروز از سوی بازارهای ارزی پاکستان، قیمت هر دلار آمریکا در پاکستان به ۱۶۱ روپیه رسیده است و هر روپیه پاکستان نیز معادل ۹۹۰ ریال ایران است.
قیمت سوخت در پاکستان تا اواسط دیماه ۹۸ سه بار گران شده به نحوی که هر بار، حدود سه تا پنج روپیه نسبت به پیش از آن افزایش یافت.
مقامات پاکستانی اواسط اردیبهشت ماه امسال اعلام کردند: شیوع ویروس کرونا در کشور که اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی را به دنبال داشت، باعث کاهش تقاضا برای مصرف انرژی و وارد آمدن ۳۲۰ میلیون دلار (۵۱ میلیارد روپیه) خسارت به بخش نفت و گاز کشور در طول یکماه شد.
تدابیر احتیاطی در پاکستان درپی شیوع ویروس همه گیر کووید-۱۹ باعث شد تا فعالیت‌ها در پالایشگاه‌ها و پایانه‌های تولید و توزیع گاز طبیعی مایع به شدت تحت تاثیر قرار بگیرد. همچنین کاهش تقاضای بنزین و گازوئیل در ماه آوریل نیز ضرر یک میلیارد روپیه‌ای به پالایشگاه‌ها وارد کرد.
منبع: عصر ایران