انرژی پاک در ویرجینیا
انرژی پاک در ویرجینیا
ویرجینیا، ایالتی واقع در منطقه آتلانتیک جنوبی آمریکا است که علی‌رغم بهره‌مندی از منابع فراوان انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک با مشکلات بسیاری در این زمینه مواجه است.
ویرجینیا، ایالتی واقع در منطقه آتلانتیک جنوبی آمریکا است که علی‌رغم بهره‌مندی از منابع فراوان انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک با مشکلات بسیاری در این زمینه مواجه است.
به گزارش نبض انرژی، علی‌رغم رشد ۱۲ درصدی ایالات متحده آمریکا در بخش انرژی خورشیدی، ایالت ویرجینیا رشدی را در این زمینه تجربه نکرده است. این در حالی است که استفاده از تنها ۷۵۵ مگاوات ظرفیت خورشیدی تأسیسات موجود در این شهر می‌تواند حدود یک درصد از کل برق مصرفی این ایالت را تأمین کند. این میزان برای تأمین انرژی موردنیاز برای ۸۷ هزار مورد از دو میلیون و ۷۰۰ هزار خانوار این شهر کافی است.
نکته اینجاست که ایالت هم‌مرز آن، کارولینای شمالی با وجود شرایط و تأسیسات مشابه قادر به تولید انرژی موردنیاز برای ۶۶۰ هزار خانوار است؛ یعنی هفت برابر بیشتر. دلیل عمده تفاوت میزان تولید انرژی در این دو منطقه که دارای ظرفیت خورشیدی یکسان است بیشتر به سیاست‌های ایالتی مربوط می‌شود. در طول ۱۵ سال گذشته، کارولینای شمالی سیاست‌های بی‌شماری برای استفاده از انرژی خورشیدی اتخاذ کرده است ولی عملکرد مجلس قانون‌گذاری ایالت ویرجینیا نسبت به اتخاذ چنین سیاست‌هایی بسیار کند است و این امر تأمین مالی، آغاز به کار پروژه‌های جدید خورشیدی و محدودیت انتخاب انرژی پاک موجود برای ساکنان، مشاغل و دولت‌های محلی را با مشکلات بسیاری مواجه کرده است. بنابراین ایالت ویرجینیا در جستجوی راهکاری برای استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر و دستیابی به اهداف خود برای داشتن انرژی پاک است.
در این راستا شهرهای ویریجینیا و سایر ایالت‌های سراسر آمریکا تصمیم دارند به جای پیاده‌سازی اقدامات فدرال در رابطه با تغییرات آب و هوایی، برنامه‌های اقلیمی خود را ایجاد کنند و برای کاهش میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای اهداف خود را داشته باشند. در اغلب موارد این تصمیم‌ها شامل اقداماتی برای ترغیب شهرها به استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر و فاقد کربن به جای سوخت‌های فسیلی می‌شود. برای مثال شهر آرلینگتون قصد پیاده‌سازی برنامه‌ای هدفمند به منظور تولید ۱۶۰ مگاوات انرژی در محل تا سال ۲۰۵۰ را دارد.
در حال حاضر آرلینگتون به دنبال گسترش اهداف انرژی پاک خود است و بر طبق برنامه‌ریزی‌ها در نظر دارد که تولید برق تجدید پذیر مورد نیاز برای تمامی عملیات دولتی ایالتی خود را تا سال ۲۰۲۴ و برق مصرفی جامعه را تا سال ۲۰۳۵ به ۱۰۰ درصد برساند. با این حال این شهر و دیگر شهرهای ایالت ویرجینیا با محدودیت انتخاب برای خرید انرژی‌های تجدید پذیر مواجه هستند.
برخلاف سایر ایالت‌های آمریکا که با انتخاب چندین خرده‌فروشی به مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهند که ارائه‌دهندگان برق خود را خودشان انتخاب کنند، ویرجینیا به صورت جزئی تحت عملکرد انتخاب خرده‌فروشی فعالیت می‌کند. طبق قانون این ایالت، اکثر شهرها و شهرستان‌ها ملزم به تهیه برق مورد نیاز خود از یک سازمان انحصاری مشخص می‌شود، مگر در مواردی که این سازمان نتواند به صورت ۱۰۰ درصدی برای آن‌ها انرژی پاک فراهم آورد.
در نتیجه مشتریان از جمله شهرها نمی‌توانند برق خود را از هر جای دیگری تأمین کنند و در حالی که این اقدام می‌تواند با رقابتی کردن شرایط در کاهش هزینه‌ها نقش بسزایی داشته باشد، آن‌ها مجاز به دریافت انرژی مورد نیاز خود به طور مستقیم از توسعه‌دهندگان سیستم‌های خورشیدی نیستند.
علاوه بر این سازمان‌های انحصاری مذکور علی‌رغم فراهم آوردن میزان کافی انرژی تجدید پذیر مورد نیاز برای تمامی مصرف‌کنندگان تمایل دارند که محصول خود را با هزینه‌های بالاتری ارائه دهند، در حالی که شهرها معمولاً محدودیت‌های مالی دارند و برای تحقق اهداف خود نیازمند انرژی‌های تجدید پذیر کم‌هزینه هستند.
به همین دلیل هم‌چون شهرها و شهرستان‌های بسیاری که در حال آموختن چگونگی استفاده از انرژی تجدید پذیر و اتخاذ راهکارهایی برای دستیابی به آن، تأمین بودجه موردنیاز برای آن و ایجاد چشم‌اندازی مشترک برای دفاع از اقدامات قانونی دولت آینده هستند، رهبران محلی و مسئولان ویرجینیا در جستجوی راهکاری هستند که با استفاده از آن ارائه خدمات در سرتاسر این ایالت، سایر ایالت‌ها و دولت فدرال از اهداف آن برای افزایش گزینه‌های انرژی تجدید پذیر حمایت کند.
ویرجینیا به دنبال نوعی رهبری در سطح ایالتی است که راهی قانونی و نظارتی برای مقابله با شرایط اضطراری تغییرات آب و هوایی پیدا کند و شدیداً نیازمند تحول سریع سیستم انرژی خود در سطح ایالتی است چرا که امکان دستیابی به اهداف انرژی پاک در این شهر، تنها با تلاش‌های فردی غیرممکن است.
منبع: ایمنا