ضرورت خودکفایی و خوداتکایی وظیفه شرکت انتقال گاز در سال جهش تولید
ضرورت خودکفایی و خوداتکایی وظیفه شرکت انتقال گاز در سال جهش تولید
مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران بر ضرورت خودکفایی و خوداتکایی در سال جهش تولید تأکید کرد.
مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران بر ضرورت خودکفایی و خوداتکایی در سال جهش تولید تأکید کرد.
به گزارش نبض انژی، به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سعید توکلی گفت: از آنجا که بزرگ‌ترین مأموریت و وظیفه شرکت انتقال گاز، انتقال ‌پاک، ‌ایمن، پایدار و بهره‌ور گاز طبیعی در کل کشور است، دانش‌محور ساختن اقدام‌های شرکت، امکان اختلال در روند این مأموریت و وظیفه بسیار گسترده و حائز اهمیت را به صفر می‌رساند.
وی ادامه داد: دانش بهره‌برداری به‌راحتی در کتاب‌ها قابلیت حصول ندارد و به‌دست آوردنی نیست. ممکن است فردی، کاری را به بهترین نحو انجام دهد، اما ما باید تعریفی از آن برای مدیریت دانش داشته باشیم تا بتوانیم آن را ماندگار کنیم که الحمدالله با کمک و تلاش‌های شرکت ملی گاز ایران، این مهم در شرکت انتقال گاز، ساری و جاری است.
مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران «خودکفایی و خوداتکایی» را دیگر اقدام و برنامه امسال این شرکت عنوان کرد و افزود: این موضوع به هیچ‌وجه تعطیل‌بردار نیست. ما تلاش می‌کنیم تا بر همین اساس، فازهای بعدی را ان‌شاءالله در سال ۹۹ به همت همکاران و توان داخلی شرکت به انجام برسانیم.
توکلی تداوم گام‌های مثبت شرکت در بحث مسئولیت‌های اجتماعی را نیز از جمله موارد مهم امسال دانست و با اشاره به مسئله بهره‌وری، اظهار کرد: ما در همه حال، باید به فکر انتقال بهره‌ور باشیم و در این میان، یکی از مهم‌ترین بخش‌های بهره‌وری آن است که سبک زندگی خود را متناسب با شرایط محیطی و فراسیستمی که در اختیار و کنترل ما نیست، تنظیم کنیم، چراکه این اقدام ما را به انجام مأموریت خود که انتقال و بهره‌وری است، نزدیک می‌کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره عملیاتی ساختن شعار سال به نام جهش تولید گفت: نخستین آیتم، پذیرش واقعیت است. یعنی بپذیریم که مثل سال گذشته نیستیم. هرچند به نظر می‌آید این شعار تحت تأثیر شرایط موجود قرار گیرد، اما به نظر من، این جزو فرصت‌هایی است که ما بهتر و بیشتر می‌توانیم از آن درس بگیریم. یعنی باید بدانیم که افزون بر تحریم، موضوع دیگری نیز به‌صورت پاندمی کووید ۱۹ آمده که به‌طور طبیعی تأثیر آن نه‌تنها در بخش صنعت، بلکه در بخش‌های فراسیستم، اقتصاد کلان و… و مهم‌تر از همه، در کسب‌وکار هم هست.
مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران یادآور شد: با این تفاسیر ما باید ابتدا دریابیم که کدام بخش‌ها بیشترین تأثیر را از این مسئله می‌گیرند و با توجه به آن گام برداریم. همه این‌ موارد کمک می‌کند تا ما بتوانیم به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم بر جهش تولید اثرگذار باشیم. مهم آن است که تمامی فعالیت‌ها و مأموریت‌ها و رسالت خود را به‌گونه‌ای تنظیم کنیم تا در مسیر این شعار و بر مبنای واقعیت، گام برداریم، ضمن آنکه مهم‌تر از همه این موارد، مسئولیت‌پذیری است، یعنی بپذیریم که در برابر تک‌تک این مسائل مسئولیت داریم.
منبع: شانا