بهره برداری از 300 مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر با پرداخت قبوض مشترکان
بهره برداری از 300 مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر با پرداخت قبوض مشترکان
وزیر نیرو از تمامی مشترکان خواست با توجه به پایان مهلت تعویق پرداخت قبوض آب و برق همراهی لازم را داشته باشند تا مجموعه وزارت نیرو بتواند بدون مشکل هم طرح‌ها را اجرا کند هم تعمیر و نگهداری را انجام دهد و هم بتواند حقوق و مزایای قانونی پرسنل را به موقع پرداخت کند.
وزیر نیرو از تمامی مشترکان خواست با توجه به پایان مهلت تعویق پرداخت قبوض آب و برق همراهی لازم را داشته باشند تا مجموعه وزارت نیرو بتواند بدون مشکل هم طرح‌ها را اجرا کند هم تعمیر و نگهداری را انجام دهد و هم بتواند حقوق و مزایای قانونی پرسنل را به موقع پرداخت کند.
به گزارش نبض انرژی، «رضا اردکانیان» در برنامه رهیافت رادیو اقتصاد گفت: سال آبی امسال که از مهر ماه سال ۹۸ آغاز شده تا دو روز قبل ۳۰۴ میلی متر بارش در سطح کشور به ثبت رسیده که این عدد در مقایسه با متوسط بلند مدت (۵۱ ساله) بیش از ۳۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وزیر نیرو افزود: کشور در حال نزدیک شدن به فصل گرم سال است و در برخی از استان‌ها فصل گرم سال آغاز شده است. وی اظهارداشت: بدون شک در فصل گرم افزایش مصرف آب و انرژی را خواهیم داشت و شکی در این قضیه نیست.

اردکانیان از تمامی هموطنان خواست همانند دو سال گذشته همراهی داشته باشند تا بتوان تابستان را بدون مشکل سپری کرد. وی گفت: هرچه قدر در مصرف آب و برق صرفه جویی و همینطور روش‌های صحیحی در مصرف این منابع بکارگرفته شود با اطمینان بیشتری فصل گرم سال پشت سر گذاشته خواهد شد.
وزیر نیرو افزود: عمده منابع درآمدی بخش آب و برق کشور داخلی است.
وی اظهارداشت: این بخش چندان از بودجه دولت بهره‌مند نیست بلکه بیشتر متکی است به قیمت یارانه‌ای آب و برق که از مشترکان دریافت می‌کند.
اردکانیان در ادامه از تمامی مشترکان خواست با توجه به پایان مهلت تعویق پرداخت قبوض آب و برق همراهی لازم را داشته باشند تا مجموعه وزارت نیرو بتواند بدون مشکل هم طرح‌ها را اجرا کند هم تعمیر و نگهداری را انجام دهد و هم بتواند حقوق و مزایای قانونی پرسنل را به موقع پرداخت کند.
وی گفت: آب و برق دو صنعت زیر ساختی کشورهستند و نقش مهمی در توسعه بخش‌های مختلف کشور از قبیل صنعت، معدن، کشاورزی، بهداشت، درمان، خدماتی و زندگی روزمره دارند.
وزیر نیرو در بخش دیگری از این مصاحبه به موضوع پویش «الف –ب- ایران» اشاره کرد و افزود: این پویش از نیمه دوم سال گذشته در کشور آغاز شده است.
وی اظهارداشت: این وزارتخانه به مردم وعده داده بود تا پایان سال ۹۸ تعداد ۲۲۷ پروژه را با سرمایه گذاری بیش از ۳۳ هزار میلیارد تومان افتتاح کند.
اردکانیان گفت: تمامی این پروژه‌ها با تلاش‌ها و حمایت‌های صورت گرفته تا پایان سال گذشته افتتاح و به بهره برداری رسید. وی افزود: امسال به اتکای این تجربه همان پویش در مقیاس بزرگتری در سطح کشور آغاز شده است.
وزیر نیرو اظهارداشت: سال پیشرو در قالب پویش «الف-ب-ایران» ۲۵۰ پروژه با سرمایه گذاری ۵۰ هزار میلیارد تومان عملیاتی خواهد شد.
وی ادامه داد: سال ۹۹ علاوه بر ساخت و سازها، سدها، شبکه‌های آبیاری و زهکشی، نیروگاه ها، تصفیه خانه ها، آبرسانی به شهر روستا و نظایر این اصلاح ساز و کارها، روال ها، رویه ها، دستور العمل ها، گردش کارها، افزایش راندمان ها، کاهش تلفات و مواردی از این دست در دستور کار است. اردکانیان بیان داشت: این پویش از سه هفته پیش در کشورآغاز شده است.
وزیر نیرو گفت: جدا از این امسال ۱۱ شبکه اصلی آبیاری و زهکشی به وسعت ۵۴ هزار هکتار در کشور افتتاح خواهد شد که این پروژه‌ها نقش مهمی در امنیت غذایی کشور دارند.
وی ادامه داد: علاوه بر این ۱۲ تصفیه خانه آب، ۱۸ تصفیه خانه فاضلاب، ۲۰ واحد نیروگاه حرارتی با ظرفیت بیش از سه هزار مگاوات، ۶۴ پروژه نیروگاهی در حوزه تجدید پذیر با ظرفیت بیش از ۳۰۰ مگاوات ظرفیت با مشارکت بخش خصوصی تا پایان سال در استان‌های مختلف کشور افتتاح خواهد شد.
منبع: برق نیوز