مدیرعامل ساتکاب: شعار سال با توجه بیشتر به شرکت‌های دانش‌بنیان محقق می‌شود
مدیرعامل ساتکاب: شعار سال با توجه بیشتر به شرکت‌های دانش‌بنیان محقق می‌شود
مدیر عامل شرکت ساخت و تهیه کالاهای صنعت آب و برق (ساتکاب) گفت: جهش در تولید با حمایت و توجه بیشتر به شرکت‌های دانش‌بنیان محقق خواهد شد.

«محمد ولی علاءالدینی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌اپ‌ها از ظرفیت‌های نوظهور اقتصاد کشورمان هستند که می‌توانند جهش لازم در تولید را ایجاد کنند.

وی ادامه داد: شرکت‌های دانش بنیان به دلیل خصوصیاتی که دارند به راحتی می‌توانند با اقتصاد جهانی پیوند برقرار کرده و به این ترتیب جهش لازم را ایجاد کنند.

علاالدینی افزود: دولت می تواند مسایل و موضوع های خود را مطرح کرده و در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قراردهد تا آنها بتوانند آنها را با هزینه‌های کمتر و سرعت بیشتر حل کرده و اقتصاد را توسعه دهند.

وی خاطر نشان ساخت: شرکت‌های دانش بنیان‌ سال گذشته حدود ۹۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی داشتند که بیشتر این گردش در بین خود این شرکت‌ها صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت ساتکاب ادامه داد: ایجاد جهش در تولید در شرایط فعلی که کشورمان درگیر مسایلی مانند تحریم، اشتغال و اقتصاد تورمی است میتواند به بهبود شرایط اقتصادی کمک کند.

علاالدینی گفت: بسنده کردن به رشد معمولی در این شرایط به صلاح کشور نیست بلکه باید به سمتی رفت که یک رشد سریع در اقتصاد به وجود آید.

وی خاطرنشان کرد: پارسال تعدادی از کارخانجات در اثر کاهش برخی موانع فعالتر شدند؛ بر همین اساس باید نسبت به رفع موانع و مشکلات اقدام و علاوه بر آن فرصت های جدید را شناسایی و تقویت کرد.

مدیرعامل شرکت ساتکاب گفت: قوانین فعلی کشور حمایت از تولید سنتی را مد نظر دارند در حالی که جهش تولید با تولید سنتی و قوانین فعلی امکان پذیر نیست.